Friday, September 21, 2007

က်မႏွင့္စကားမေျပာတတ္ေသာသူငယ္ခ်င္းမ်ား

က်မမွာသူငယ္ခ်င္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒီပို႔စ္ကေတာ့ က်မရဲ႕စကားမေျပာတတ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအေႀကာင္းပါ။ ဖတ္ႀကည့္ေပးပါဦးေနာ္.


က်မေမြးလာကတည္းက အသက္၅ႏွစ္ေလာက္အထိ တစ္ဦးတည္းေသာသမီးဘ၀နဲ႔ ေနခဲ့ရတာပါ။ က်မ၅ႏွစ္အရြယ္ မူလတန္းတက္တဲ့အခ်ိန္က်မွ ေမေမကက်မအတြက္ ေမာင္ေလးတစ္ေယာက္ ေမြးေပးခဲ့တယ္ေလ။ အဲဒီ့ေတာ့ ေက်ာင္းမတက္ခင္ အိမ္မွာေနတဲ့အရြယ္တေလွ်ာက္လံုး က်မမွာသူငယ္ခ်င္းဆိုၿပီး မယ္မယ္ရရမရွိပါဘူး။ အရုပ္ေလးေတြကသာ က်မရဲ႕သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ က်မကငယ္ငယ္ကတည္းက အစြဲအလန္းလည္းႀကီးပါတယ္။ က်မ၂ႏွစ္ေလာက္တုန္းက ေမေမက်မအတြက္ အရုပ္ေလးတစ္ရုပ္၀ယ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေန႔ေန႔ညညအဲဒီ့အရုပ္ကေလးနဲ႔ပဲ က်မေဆာ့ခဲ့တာပါ။ အျခားတန္ဖိုးႀကီးတဲ့အရုပ္ ၀ယ္ေပးမယ္ဆိုရင္ေတာင္ မရပါဘူး။ ဒီအရုပ္ကေလးကသာ က်မရဲ႕သူငယ္ခ်င္း၊ က်မရဲ႕ေမာင္ႏွမ ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ က်မကိုေမေမဆူတဲ့အခါ၊ ရိုက္တဲ့အခါေတြမွာ အရုပ္ကေလးက က်မရဲ႕တိုင္ပင္ေဖာ္တိုင္ပင္ဖက္၊ ရင္ဖြင့္ေဖာ္ရင္ဖြင့္ဖက္ ျဖစ္လာပါတယ္။ က်မေျပာသမွ်ကို အကုန္ေထာက္ခံၿပီး က်မဘက္မွာပဲ အၿမဲရပ္တည္ေပးခဲ့တဲ့အတြက္ က်မရဲ႔အခ်စ္ဆံုးသူငယ္ခ်င္း ျဖစ္ေနခဲ့တာေပါ့...


က်မမူလတန္းစတက္ေတာ့ က်မမွာသူငယ္ခ်င္းေတြ အမ်ားႀကီးရလာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္အရုပ္ေလးနဲ႔ က်မရဲ႕ခင္မင္မႈကေတာ့ မပ်က္ခဲ့ပါဘူး။ က်မမွာေနာက္ထပ္ စကားမေျပာတတ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း တိုးလာခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ပံုျပင္စာအုပ္ေလးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မကေက်ာင္းစမတက္ခင္ကတည္းက ေမေမရဲ႔ေက်းဇူးေႀကာင့္ စာဖတ္တတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့ပံုုျပင္စာအုပ္ေလးေတြနဲ႔က်မက ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြျဖစ္လာတာေပါ့။ မဆိုသေလာက္ေလး အသက္ႀကီးလာတဲ့အတြက္ အရုပ္မေလးနဲ႔တုန္းကလို ကိုယ္ကခ်ည္းစကားမေျပာျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ပံုျပင္စာအုပ္ေလးေတြ ေျပာျပတဲ့ပံုျပင္ေလးေတြကို နားေထာင္တတ္လာပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔သူငယ္ခ်င္းလုပ္ရတဲ့အတြက္ အသိပညာေတြလည္း တိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္။ ပံုျပင္ထဲကသေဘာေကာင္းတဲ့မင္းသမီးေလးေတြကို အားက်တတ္လာသလို၊ သူရဲေကာင္းေတြကိုလည္း သေဘာက်လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္က်မေမာင္ေလးနဲ႔ ရန္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ အရုပ္မေလးနဲ႔တိုင္ပင္တုန္းပါဘဲ

က်မအလယ္တန္းေက်ာင္းသူျဖစ္လာေတာ့ ေမေမကေနာက္ထပ္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ေခၚလာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ က်မကိုစာက်က္ဖို႔ သတိေပးမယ့္ ႏႈိးစက္နာရီေလးပါဘဲ။ က်မမနက္ေစာေစာႏိုးဖို႔လိုအပ္တဲ့အခါ က်မသူငယ္ခ်င္းႏိႈးစက္ေလးကို ေျပာျပထားရပါတယ္။ က်မထရမယ့္အခ်ိန္ေရာက္ရင္ သာယာတဲ့အသံေလးနဲ႔သူက ႏိႈးေပးေလ့ရွိပါတယ္။ က်မ မထမခ်င္းသူကႏိႈးေနေတာ့တာပါပဲ။ က်မကသူ႔ကို ေက်းဇူးတင္တဲ့အေနနဲ႔ သူဗိုက္ဆာတိုင္းဓါတ္ခဲေလးေတြကို ထည့္ေပးရတာေပါ့။ သူ႔ရဲ႔ကူညီမႈနဲ႔ပဲ က်မအတန္းထဲမွာ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ေနရာကို ရပ္တည္ေနႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ေက်းဇူးကမာၻပါနာရီေလးရယ္…

ဒီလိုနဲ႔ပဲက်မလည္းအသက္ေတြ တျဖည္းျဖည္းႀကီးလာၿပီး အထက္တန္းေက်ာင္းသူျဖစ္လာပါတယ္။ စာေတြက်က္ရတာ အရင္ကထက္မ်ားလာေတာ့ က်မသူငယ္ခ်င္းေလးေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုခ်ိန္ဟာနည္းလာပါတယ္။ က်မစာက်က္ရင္း ပင္ပန္းလာတဲ့အခါမွာေတာ့ က်မရဲ႔သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အေဖာ္ျပဳေပးေလ့ရွိပါတယ္။ အရင့္အရင္ႏွစ္ေတြကလိုပဲ ႏိႈးစက္ေလးကက်မကိုႏိႈးေပးလိုက္၊ ပံုျပင္ေလးေတြက လိမၼာေအာင္သြန္သင္လိုက္၊ အရုပ္မေလးက စိတ္ညစ္သမွ်ကို နားေထာင္ေပးလိုက္နဲ႔ေပါ့။ အေႀကာင္းတိုက္ဆိုင္စြာ ေနာက္ထပ္သူငယ္ခ်င္း ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ က်မခံစားခ်က္မွန္သမွ်ကို သူ႔ကိုယ္မွာေရးခ်လို႔ရတဲ့ ဒိုင္ယာရီစာအုပ္ေလးပါဘဲ။ က်မရဲ႔အမွတ္တရေတြကို ေရးလို႔ရေအာင္ က်မရဲ႔အဘိုးက၀ယ္ေပးခဲ့တာပါ။ ေသာ့ကေလးနဲ႔ ဒိုင္ယာရီစာအုပ္ေလးကို က်မေပ်ာ္ရႊင္စြာပဲ သူငယ္ခ်င္းေတာ္လိုက္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႔စာမ်က္ႏွာတိုင္းမွာ က်မရဲ႔ေအာင္ျမင္မႈမ်ား၊ ၀မ္းနည္းမႈမ်ား၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ား၊ စိတ္အလိုမက်မႈမ်ားကို ေရးမွတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ သူကေတာ့ ေသာ့ကေလးဖြင့္လိုက္တိုင္း အၿပံဳးနဲ႔က်မကို ႀကိဳဆိုဆဲပါဘဲ။ ဒီလိုနဲ႔က်မဆယ္တန္းေျဖမယ့္အခ်ိန္ကို ေရာက္လာပါတယ္။ စာခ်ည္းပဲက်က္ေနရေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔လည္း ေ၀းေနခဲ့တာေပါ့။ ေမေမနဲ႔ေဖေဖရဲ႔အားေပးမႈ၊ ဆရာဆရာမေတြရဲ႔သင္ႀကားမႈနဲ႔ က်မဆယ္တန္းကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္...

ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးေတာ့ က်မခ်စ္တဲ့ပံုျပင္စာအုပ္ေလးေတြက သူတို႔ထက္ဥာဏ္ပညာႀကီးမားတဲ့ စာေပေတြကိုဖတ္ဖို႔ လမ္းညႊန္ေပးခဲ့ပါတယ္။ မွီ၀ဲစရာ၊ဆည္းပူးစရာ မကုန္ႏိုင္တဲ့တကၠသိုလ္ႀကီးမွာလည္း က်မခ်စ္ရတဲ့သူငယ္ခ်င္းေလးေတြ ရခဲ့ျပန္ပါတယ္။ သူတို႔ေတြကေတာ့ လက္ေတြ႔လုပ္တိုင္း၀တ္ရတဲ့ဂ်ဴတီကုတ္၊ လက္ခ်ာလိုက္တိုင္းမွတ္ရတဲ့ ေရာင္စံုေဘာပင္ေလးေတြနဲ႔ က်မခ်စ္တဲ့ တယ္လီဖုန္းေလးပဲျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႔လုပ္ရတဲ့အခါတိုင္း က်မကိုအစြန္းအထင္းေတြ၊ အပူေလာင္မႈမ်ားမွ ဂ်ဴတီကုတ္ေလးမ်ားက ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ က်မရဲ႕ ရဲစြမ္းထက္တဲ့သူငယ္ခ်င္းေလးေပါ့ေလ။ ေနာင္ႏွစ္ေတြက်ရင္ေတာ့ သူကို၀တ္တိုင္းက်မဂုဏ္တက္ရမွာေပါ့။ေရာင္စံုေဘာပင္ေလးေတြကလည္း က်မစာက်က္တိုင္း အေရးႀကီးတာေတြ မက်န္ခဲ့ေစရေအာင္ သတိေပးေလ့ရွိပါတယ္။ စာက်က္ရင္းသူတို႔ကိုျမင္ရတိုင္း က်မစိတ္ေတြႀကည္လင္ေနခဲ့ပါတယ္။ က်မရဲ႔တယ္လီဖုန္းေလးကလည္း ေမေမတို႔က်မကို စိတ္မပူရေအာင္ ဆက္သြယ္ႏိုင္မယ့္ သူငယ္ခ်င္းေလးအျဖစ္နဲ႔ တည္ရွိေနခဲ့ပါတယ္...

အခုက်မဒုတိယႏွစ္ကို ေရာက္ပါၿပီ။က်မမွာ ခ်စ္စရာစကားမေျပာတတ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေလးေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ကိုမ်ားေနပါၿပီ။ က်မရဲ႔သူငယ္ခ်င္းေလးေတြကေတာ့ က်မကိုတစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္း အကူအညီေပးေနဆဲပါဘဲ။ ေနာက္ထပ္ေနာက္ထပ္ ဘယ္လိုခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေလးေတြ က်မဆီကို ေရာက္လာမလဲဆိုတာကို ေမွ်ာ္လင့္ရင္း……

1 comment:

su wai said...

သဲေရ
သဲရဲ႕ စကားမေျပာတတ္တဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေလးေတြကလဲ သူတို႔အေၾကာင္းကို အေရးတယူနဲ႔ ေရးေပးလို႔ သဲကို ေက်းဇူးတင္ေနၾကမွာပဲေနာ္...။ တခါတေလက်ရင္ စကားမေျပာတတ္တဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြက စကားေျပာတတ္တဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြထက္ ကိုယ္႔ကို ပိုၿပီး နားလည္ေပးတတ္ပါတယ္။