Thursday, September 20, 2007

က်မဘ၀၏ အလင္းေရာင္(သို႔မဟုတ္) ေမေမ


မဂၤလာပါရွင္။ ဒီပို႔စ္က က်မ ဘေလာ့ဂ္ရဲ႕ ပထမဦးဆံုးပို႔စ္ပါ။ က်မရဲ႕ ေမေမကို ေက်းဇူး ဆပ္တဲ့အေနနဲ႕ ဒီပို႔စ္ေလးကို ပထမဆံုးစၿပီး တင္ျဖစ္တာပါ။ အခုမွစေရးတာဆိုေတာ့ အမွားပါရင္ ခြင့္လႊတ္ပါေနာ္...

က်မရဲ႕ဘ၀တေလွ်ာက္လံုးမွာ ကံအေကာင္းဆံုးအရာကို ျပပါဆိုရင္ေမေမ့ကိုက်မရဲ႕မိခင္အျဖစ္ ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့တဲ့ကံႀကမၼာလို႕ ေျပာရပါမယ္။ ေမေမကက်မအတြက္ အလိုအပ္ဆံုးပါဘဲ။ က်မပိုင္ဆိုင္သမွ်အရာအားလံုးနဲ႔ (က်မရဲ႕အသက္အပါအ၀င္) လဲခိုင္းမယ္ဆိုရင္ေတာင္ က်မလဲရဲပါတယ္။ ေမေမကက်မအတြက္ေတာ့ ဘ၀တစ္ခုလံုးကိုလင္းေစတဲ့ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အလင္းေရာင္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

က်မရဲ႕ေမေမနာမည္က ေဒၚေအးေအးသြယ္ပါ။က်မေမေမကို မိုးရာသီအစေမလ၂၄ရက္မွာ ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။ ေမေမ့ရဲ႕ အေဖက်မရဲ႕အဖိုးက အမႈထမ္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ေမေမကၿမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕တည္းမွာ အႀကာႀကီး ေနရတယ္လို႔ကို မရွိပါဘူး။ ငယ္သူငယ္ခ်င္းဆိုၿပီးေတာ့လည္း တိတိက်က်မရွိဘူးလို႔ ေမေမက ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ အဖိုးနဲ႔အဖြားတို႔ကလည္း အမႈထမ္းဆိုေတာ့ ေမေမ့ရဲ႕ငယ္ဘ၀က အရမ္းခ်ိဳ႕တဲ့တယ္ မဟုတ္ေပမယ့္ အရမ္းေျပလည္တယ္လို႔လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေမေမ့မွာေမာင္ႏွမေလးေယာက္ရွိၿပီး ေမေမကအငယ္ဆံုးပါ။ ေမေမ၈တန္းေလာက္မွာ အဖိုးကအလုပ္ကထြက္ၿပီး ရန္ကုန္ကိုေျပာင္းလာခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာပဲ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး ဓါတုေဗဒနဲ႔ဘြဲ႕ရခဲ့ပါတယ္။ ေမေမ့အသက္၂၆မွာ က်မေဖေဖနဲ႔ ဖူးစာဆံုခဲ့ပါတယ္။

ေမေမက်မရဲ႕ မိခင္အျဖစ္ စတင္ခံယူလိုက္ခ်ိန္ကေတာ့ ပူျပင္းလွတဲ့ေႏြရာသီရဲ႕မတ္လ၃၁ရက္၊၁၉၈၉ခုမွာပါ။ က်မကို ပင္ပန္းႀကီးစြာ ေမြးေပးခဲ့တဲ့ေက်းဇူးနဲ႔တင္ က်မေမေမ့ကိုေက်းဇူးဆပ္လို႔ မကုန္ႏိုင္ပါဘူး။ ေမေမက ငယ္ငယ္ကတည္းက ဆရာ၀န္ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တာပါ။ အေႀကာင္းေႀကာင္းေႀကာင့္ မျဖစ္ခဲ့ေတာ့ က်မကို ေမြးလာကတည္းက ဆရာ၀န္ျဖစ္ေစခ်င္ခဲ့ပါတယ္။ နာမည္ေပးတာေတာင္မွ ေဒါက္တာလုိ႔တပ္ရင္လွမယ့္ သဲႏုေ၀ဆိုတဲ့နာမည္ကုိ ေပးခဲ့တာပါ။ က်မနာမည္ကို တေယာက္ေယာက္က ေခၚတဲ့အခါတိုင္း ေမေမရဲ႕က်မအေပၚထားတဲ့ ေမတၱာကိုသတိရမိပါတယ္။

ေမေမကက်မအေပၚမွာ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးႀကီးထားပါတယ္။ က်မကိုထူးခၽြန္တဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ငယ္ငယ္ကတည္းက အတတ္ႏိုင္ဆံုး ပ်ိဳးေထာင္ေပးခဲ့တာပါ။ က်မမူလတန္းမတက္ခင္ကတည္းက က်မကိုစာေရးတတ္ ဖတ္တတ္ေအာင္ သင္ေပးခဲ့တာပါ။ က်မအတန္းႀကီးလာေတာ့လည္း က်မပညာေရးကို အထူးဂရုစိုက္ေပးခဲ့တာပါ။ က်မ၁၀တန္းတုန္းကဆိုရင္ က်မမနက္၃နာရီမွအိပ္ရင္ ေမေမလည္း၃နာရီမွ လိုက္အိပ္ပါတယ္။ က်မစာက်က္ေနရင္း စားခ်င္တာရွိရင္ အခ်ိန္မေရြးထလုပ္ေပးတတ္သလို က်မစာက်က္ရင္းစိတ္ညစ္တဲ့အခါတိုင္းမွာလည္း က်မကိုေဘးကေနအၿမဲအားေပးခဲ့တာပါ။ က်မလပတ္ေတြမွာ အမွတ္နည္းလို႔စိတ္ဓါတ္က်ရင္ ေမေမကပဲက်မရဲ႕စိတ္ဓါတ္ကို ျမွင့္တင္ေပးခဲ့တာပါ။ စာေမးပြဲေျဖဖို႔ ရက္ပိုင္းအလိုမွာေတာ့ က်မစာေမးပြဲမွာေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ ေျဖဆိုႏိုင္ေစရန္ ယႀတာအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေန႔ညမလပ္ေခ်ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေအာင္စာရင္းထြက္ေတာ့ ေမေမေမွ်ာ္မွန္းတဲ့အတိုင္း ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ က်မ၀မ္းေျမာက္မိေပမယ့္ ေအာင္စာရင္း ကက်မနာမည္ေဘးမွာ ေမေမ့နာမည္မပါဘဲ ေဖေဖ့ နာမည္ပဲ ပါတဲ့အတြက္ က်မ၀မ္းနည္းရပါတယ္။ က်မ ေဆးတကၠသိုလ္တက္ရျခင္းမွာ က်မရဲ႕အရည္အခ်င္းထက္ ေမေမ့ရဲ႕အုပ္ထိန္းမႈ မွန္ကန္ျခင္းေႀကာင့္လို႔ ေျပာရင္မမွားပါဘူး။

ေမေမကက်မကို အရမ္းခ်စ္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ အလိုေတာ့မလိုက္ပါဘူး။ က်မအမွားလုပ္မိရင္ ပထမေတာ့နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပပါတယ္။ ေျပာထားရဲ႕သားနဲ႔ေနာက္တစ္ခါ ထပ္လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်မကိုခြင့္မလႊတ္ပါဘူး။ အရိုက္လည္းႀကမ္းပါတယ္။ က်မကိုရိုက္ေနရင္ ဘယ္သူမွ ၀င္ဆြဲလို႔မရပါဘူး။ တခါတုန္းကေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔ ရိုက္လည္းေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ က်မကိုရိုက္ေနတာကို ေဖေဖရဲ႕ညီမ၀မ္းကြဲ မဇင္(မမြန္းသက္ပန္)က ၀င္လည္းဆြဲေရာ မဇင္ကိုပါ ရိုက္ပါေလေရာ။ (မယံုရင္မဇင္ကို သြားေမးႀကည့္) ေမေမ့ရဲ႕ ဆိုဆံုးမမႈေႀကာင့္ က်မဘ၀မွာ ျပင္လို႔မရတဲ့အမွားမ်ိဳး မက်ဴးလြန္ခဲ့တာပါ။ အခုေတာ့က်မကို မရိုက္ေတာ့ပါဘူး။ ေမေမရဲ႕ကိစၥမွန္သမွ်ကို က်မသိၿပီး က်မရဲ႕ အခက္အခဲမွန္သမွ်ကို အႀကံေပးေျဖရွင္းသူက ေမေမပါ။ ေမေမနဲ႔က်မႀကားမွာ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ ေမေမကက်မရဲ႕ တိုင္ပင္ေဖာ္ တိုင္ပင္ဖက္ ျဖစ္လာပါတယ္။အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္အားေပးၿပီး အခုဆိုေမေမက က်မအတြက္ သူငယ္ခ်င္းေကာင္း ေပါ့ေလ။

ေမေမ စိတ္မ၀င္စားတဲ့ ပညာရပ္ကရွားပါတယ္။ ေမေမကသိုးေမႊးလည္း ကၽြမ္းက်င္စြာထိုးတတ္သလို က်န္းမာေရးလည္း လိုက္စားပါတယ္။ က်မမတတ္တဲ့ပ ညာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေမေမက ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ မဟုတ္ေတာင္ အနည္းအက်ဥ္းေတာ့ တတ္ပါတယ္။ ေမေမကေဘာလံုးပြဲႀကည့္တာလည္း ၀ါသနာပါပါတယ္။ အဂၤလန္အသင္းရဲ႕ပြဲတိုင္းကို မလြတ္တမ္းႀကည့္ၿပီး မိုက္ကယ္အို၀င္ပါတဲ့အသင္းတိုင္းဟာ ေမေမ အားေပးတဲ့အသင္းပါပဲ။ ေမေမနဲ႔က်မက အႀကိဳက္ခ်င္းလည္းတူပါတယ္။ ေမေမခ်စ္တဲ့သူဆို က်မလည္း ခ်စ္ၿပီး ေမေမႀကည့္မရတဲ့သူဆို က်မလည္းႀကည့္မရခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီ့ေလာက္အထိ ေမေမကက်မစိတ္ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ခဲ့တာပါ။

ေမေမက က်မကို စာအုပ္ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးေစခဲ့သူပါ။ က်မရဲ႕စာဖတ္၀ါသနာကို ေမေမက ပ်ိဳးေထာင္ေပးခဲ့တာဆိုရင္ မမွားပါဘူး။ က်မဖတ္သင့္တဲ့စာအုပ္ေတြကို ငယ္ငယ္ကဆို ေမေမကပဲေရြးခ်ယ္ ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ ေမေမကသူမ မျဖစ္ခဲ့တဲ့အရာေတြကို က်မကိုျဖစ္ေစခ်င္ပံုရပါတယ္။ က်မကိုစာေရးသူျဖစ္ေအာင္လည္း ေမေမကပဲ တိုက္တြန္းခဲ့တာပါ။ ေမေမ့ေႀကာင့္ပဲ က်မကဘေလာ့ဂ္ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးလာခဲ့တာပါ။ က်မဘေလာ့ဂ္ ေရးခ်င္တယ္ ဆိုေတာ့လည္း ေမေမကပဲ ဒီဇိုင္းေတြကအစ ေခါင္းစဥ္အလယ္ ကေလာင္နာမည္အဆံုး မဇင္နဲ႔ အတူေရြးခ်ယ္ေပးခဲ့တာပါ။ ေမေမရဲ႕ ကူညီအားေပးမႈေႀကာင့္ပဲ ဒီဘေလာ့ဂ္ေလးျဖစ္လာတယ္ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။ ေမေမကက်မရဲ႕ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပ၊ က်မဘ၀ရဲ႕မရွိမျဖစ္အလင္းေရာင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

4 comments:

NayPhoneLatt said...

တကယ္ကိုပဲ ဘာမွန္းမသိတဲ့အလုပ္ေတြနဲ႕ ကိုယ္ေရာ၊စိတ္ေရာ ရႈပ္ယွက္ခတ္ေနလို႕ ဘာမွလုပ္မေပးႏုိင္ခဲ့တာကို ငါ့ညီမကေတာ့ ခြင့္လႊတ္မယ္ထင္ပါတယ္ေနာ္ …။

ကလိုေစးထူး said...

ကုိယ့္ဘေလာ့ဂ္ရဲ့ အစပိုင္း ပို႔စ္ကို ေမြးမိခင္ရဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ ဖြင့္ထားတာ မဂၤလာတပါးပဲ။ က်ေနာ္လည္း ငယ္ငယ္က ခဏခဏ အရိုက္ခံရတယ္ဗ်ာ။ သဲႏုရဲ့ ပို႔စ္ကို ဖတ္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္လည္း က်ေနာ့္ ေမေမကို ျပန္သတိရမိတယ္။ ဒီေန႔ညေန ဖတ္မိသမွ် ပို႔စ္ေတြ ကဗ်ာေတြကလည္း မိဘကို လြမ္းခ်င္စရာပို႔စ္ေတြ မ်ားေနတယ္။

thamudayanwe said...

အရမ္းကံေကာင္းလိုက္တာေနာ္ အမက..ငယ္ငယ္ထဲကအေမမရိွခဲ့ဘူးေတာ့..အရမ္းလိုခ်င္ခဲ့တာ
အေမရဲ့ဆိုဆံုးမမွဳနဲ့ျကီးပ်င္းခဲ့ရေတာ့ နူးညံ့မွာအမွန္ပဲေနာ္
အမကေတာ့ ေရးေတာ့သာနုနုလွလွကဗ်ာ
လူကေတာ့ေယာက်ားေလးေတြေတာင္အရံွဳးေပးရတယ္

nu-san said...

ပထမဆုံး ဒီ blog ေလးကုိ ေရာက္ဖူးတာပါ။ ေမပ်ိဳ႕အတြက္ အခုလုိေမေမမ်ိဳးရထားတာ ကံေကာင္းလုိက္တာ...