Sunday, September 23, 2007

က်မႏွင့္မ်က္ႏွာဖံုးမ်ား

က်မတို႔အျပင္ေလာကမွာ လူေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ေတြ႔ႀကံဳရပါတယ္။ က်မတို႔ေတြ႔ႀကံဳရတဲ့ လူေတြရဲ႕စိတ္ထားက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္မတူႀကပါဘူး။ အဲဒီ့လိုမတူတဲံ့လူေတြရဲ႕အတြင္းစိတ္နဲ႔ ျပင္ပအျပဳအမူေတြ ကြာျခားပံုကို ေရးသားထားတာပါ။ ဖတ္ႀကည့္ေပးပါဦးေနာ္။

က်မတို႔ငယ္ငယ္တုန္းကဆို ဘုရားပြဲေတြကို ျမန္မာႏိုင္ငံကၿမိဳ႕ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ စည္ကားစြာ က်င္းပေလ့ရွိႀကပါတယ္။ က်မတို႔နားက က်ိဳကၠဆံဘုရားဆို ေတာ္ေတာ္ေလးကို ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ က်င္းပႀကပါတယ္။ ဇာတ္ပြဲေတြ၊မ်က္လွည့္ျပပြဲေတြ၊ အရုပ္ဆိုင္ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ က်မတို႔အႀကိဳက္ေပါ့။ ဘုရားပြဲသြားၿပီဆိုရင္ က်မကေမေမ့ကို တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု ၀ယ္ခိုင္းရမွေက်နပ္သူပါ။ (ေဖေဖ့ကိုေတာ့ ေႀကာက္လိို႔မ၀ယ္ခိုင္းရဲပါဘူး။)

တစ္ႏွစ္မွာေတာ့ က်ိဳကၠဆံဘုရားပြဲမွာ ဦးေလးႀကီးတစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာဖံုးေရာင္းေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အရင္တုန္းကဒီလိုမ်ိဳး မ်က္ႏွာဖံုးေရာင္းတာေတြ မရွိပါဘူး။ ဆိုင္ေရွ႕မွာလည္း သရဲပံုမ်က္ႏွာဖံုးမ်ား၊ အေကာင္ပံုမ်က္ႏွာဖံုးမ်ား၊ ေမ်ာက္ပံုမ်ား စတဲ့က်မ၊မသိတဲ့အရုပ္မ်က္ႏွာဖံုးမ်ားစြာကို ခ်ိတ္္ဆြဲထားပါတယ္။ ငယ္ကလည္းငယ္ေသး၊ အထူးအဆန္းလည္းျဖစ္ဆုိေတာ့ ေမေမ့ကိုမရမက ပူဆာပါေတာ့တယ္။ ေမေမလည္းပထမေတာ့ မ၀ယ္ေပးခ်င္ပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့လည္း က်မအရမ္းလိုခ်င္ေနတာ သိသြားပံုရတယ္။ က်မကိုႀကိဳက္တာတစ္ခုယူလို႔ ေျပာပါတယ္။ က်မလည္းအရမ္းေပ်ာ္သြားၿပီး ဘာေရြးလို႔ေရြးရမွန္းေတာင္ မသိပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့မွ သူမ်ားကိုစခ်င္တာနဲ႔ အရမ္းေႀကာက္စရာေကာင္းတဲ့ မ်က္ႏွာဖံုးတစ္ခုကို ေရြးလိုက္ပါတယ္။ က်မကသူမ်ားကို ေျခာက္ရတာေတာ္ေတာ္၀ါသနာပါပါတယ္။ အဲဒီ့မ်က္ႏွာဖံုးရၿပီးတဲ့ေနာက္ ဘယ္ေျပာေကာင္းမလဲ။ ေတြ႔သမွ်လူေတြကို လိုက္ေျခာက္ပါေတာ့တယ္။ ေႀကာက္ေလ၊က်မက ပိုေျခာက္ေလပါဘဲ။ သူမ်ားေတြေႀကာက္သြားရင္ က်မအရမ္းေပ်ာ္ပါတယ္။ အဲဒီ့ေလာက္အထိ က်မကအက်င့္မေကာင္းတာပါ။ ဒီေတာ့မ်က္ႏွာဖံုးေတြက က်မအတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေတြေပးတယ္လို႔ ကေလးအေတြးနဲ႔ ထင္ခဲ့မိပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔က်မလည္း အသက္တျဖည္းျဖည္းႀကီးလာပါတယ္။ အရြယ္ေရာက္လာတာနဲ႔အမွ် လူေပါင္းစံုနဲ႔ေတြ႔ႀကံဳဆက္ဆံလာရပါတယ္။ အဲဒီ့ေတာ့မွ က်မအေတြးေတြက မွားယြင္းတယ္ဆိုတာ သိလာရပါတယ္။ လူ၊လူခ်င္းဆက္ဆံရတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ထားတဲ့လူေတြကိုလည္း ေတြ႕ျမင္လာရပါတယ္။ အခုေခတ္မွာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကိုယ့္ရဲ႕မူလစိတ္ထားကို မေဖာ္ထုတ္ပဲ မ်က္ႏွာဖံုးေတြနဲ႔ ကာထားႀကပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာရွိတဲ့ အက်ည္းတန္လွတဲ့ေလာဘကို အင္မတန္မွလွတဲ့ အၿပံဳးခ်ိဳခ်ိဳေလးေတြနဲ႔ သကာရည္ေလာင္းထားေလ့ရွိပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာရွိတဲ့မနာလုိစိတ္ကို နား၀င္ခ်ိဳတဲ့စကားသံေတြနဲ႔ ဖံုးအုပ္ထားတတ္ပါတယ္။ အဲဒီ့မ်က္ႏွာဖံုးေတြနဲ႔ပဲ အခ်င္းခ်င္းမေကာင္းႀကံလာႀကပါတယ္။ အျပင္ကသူငယ္ခ်င္းဆိုတဲ့ လွပတဲ့မ်က္ႏွာဖံုးေအာက္မွာ မနာလိုမႈဆိုတဲ့ ရုပ္ဆုိးတဲ့ မ်က္ႏွာႀကီးရွိေနတတ္ျပန္တယ္။ ကိုယ္မွားတဲ့အခ်ိန္မွာ ေနာက္ေက်ာကို ဓားနဲ႔ထိုးဖို႔ ေစာင့္ေနေတာ့တာေပါ့။အဲဒီ့လိုလူေတြကို ေတြ႔ရတဲ့အခါ က်မစိတ္ပ်က္လာမိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မမွာသူတို႔မ်က္ႏွာဖံုးေတြကို ခၽြတ္ခ်ဖို႔အခြင့္အေရးမရွိပါဘူး။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ခၽြတ္ခ်ခ်င္စိတ္ရွိမွသာ၊ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ကိုျပဳျပင္ခ်င္စိတ္ရွိမွသာ ဒီမ်က္ႏွာဖံုးေတြကိုခၽြတ္ခ်ႏိုင္မွာပါ။ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ထားတဲ့လူေတြက ဒီေခတ္မွာတစတစမ်ားျပားလာႀကပါၿပီ။ စီးပြားေရး၊လူမႈေရးစတဲ့နယ္ပယ္အသီးသီးမွာေပါ့။ က်မတို႔ပညာေရးနယ္ပယ္မွာေတာင္ တခါတေလႀကံဳေတြ႔ေနရပါၿပီ။

မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္တဲ့လူေတြမွာ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိပါတယ္။ တစ္မ်ိဳးကေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က လိုလိုခ်င္ခ်င္နဲ႔ကို စြပ္ႀကတာပါ။ အဲဒီ့လိုလူေတြကေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ ေလာဘသားေကာင္ေတြေပါ့။ မိမိေကာင္းစားေရး တစ္ခုတည္းကိုသာ ေရွးရႈတဲ့လူေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုလူေတြက မိမိရဲ႕အက်ိဳးအျမတ္အတြက္ သူတပါးကိုအေကာက္ႀကံဖို႔ ၀န္မေလးတတ္ႀကပါဘူး။ ေနာင္ဘ၀ဆိုတာကို မေႀကာက္တတ္ႀကသူေတြေပါ့။ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြကို လူလို႔ေတာင္ေခၚဖို႔မသင့္ပါဘူး။ေနာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ အသိပညာ၊အတတ္ပညာမရွိလို႔ သူမ်ားထိန္းခ်ဳပ္တာခံရသူေတြပါ။ ျဖဴစင္တဲ့စိတ္ထားေလးေတြကို စည္းစိမ္ဥစၥာဆိုတဲ့ မက္ေမာဖို႔ေကာင္းတဲ့ ဆြဲေဆာင္မႈႀကီးနဲ႔ ညစ္ႏြမ္းတဲ့စိတ္ဓာတ္ျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းေပးတတ္ႀကပါတယ္။ အတန္းပညာမရွိတဲ့အျပင္ အသိပညာလည္းမရွိတဲ့လူေတြဆိုေတာ့ ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္စြမ္းလည္းမရွိပါဘူး။ ထိုအခါ သူမ်ားျခယ္လွယ္တာခံရၿပီး ရလာတဲ့စည္းစိမ္ေတြကို မက္ေမာကာ သူတို႔ကိုယ္တိုင္မသိလိုက္ပါဘဲ မ်က္ႏွာဖံုးနဲ႔လူမ်ားျဖစ္လာႀကပါတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္မထားဘဲ လူလူခ်င္းဒုကၡေပးေတာ့တာေပါ့။

အရုပ္မ်က္ႏွာဖံုးေလးေတြက က်မကိုေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြ ယူေဆာင္ေပးခဲ့ေပမယ့္ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ထားတဲ့လူေတြကေတာ့ က်မကိုစိတ္ဓါတ္က်မႈမ်ား၊ မခ်ိတင္ကဲ၀မ္းနည္းမႈမ်ားကိုသာေပးတယ္ဆိုတာ အခ်ိန္ႀကာလာတာနဲ႔အမွ် သိလာရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ငယ္ငယ္ကမ်က္ႏွာဖံုးေတြကို ခ်စ္ခဲ့တဲ့က်မ အခုေတာ့ မ်က္ႏွာဖံုးေတြကို ေႀကာက္လည္းေႀကာက္၊ရြံလည္းရြံလာပါတယ္။ အျပင္ကလွပတဲ့အေရျပားအစား ရုပ္ရည္မလွပေပမယ့္ ျမင့္ျမတ္တဲ့စိတ္ထားပိုင္ရွင္ေတြကိုပဲ ပိုေလးစားျမတ္ႏိုးမိပါတယ္။ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ထားတဲ့ မိတ္ေဆြထက္ ကိုယ္နဲ႔တရားမွ်တစြာ ယွဥ္ၿပိဳင္မယ့္ရန္သူကိုပဲပိုလိုခ်င္မိပါတယ္။ က်မတို႔လည္း ဘယ္လိုမ်က္ႏွာဖံုးမ်ိဳးကိုမွ မစြပ္ဘဲကိုယ့္ရဲ႕စစ္မွန္တဲ့စိတ္ထားေလးေတြနဲ႔ပဲ လူေတြကိုေပါင္းသင္းဆက္ဆံႀကရေအာင္ေနာ္…

1 comment:

su wai said...

ညီမေလးေရ
မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ထားတဲ႔သူေတြကေတာ႔ ေနရာတိုင္းမွာ ရွိၾကတာပါပဲ။ အခုေခတ္မွာဆိုရင္ေတာ႔ ပိုဆိုးတာေပါ႔။ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ၿပီး လႈပ္ရွားတယ္ဆိုကတည္းက သူတို႔ေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြက မရိုးသားဘူးဆိုတာ ေသခ်ာပါတယ္။ အစ္မတို႔ေတြလဲ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ထားတဲ႔သူေတြနဲ႔ တတ္ႏိုင္သမွ် မဆံုေတြ႔ပါရေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းရမွာပဲေနာ္။