Wednesday, November 7, 2007

သံေယာဇဥ္ေႏွာင္ႀကိဳး

သူ… က်မတို႔ကို ခြဲခြာသြားတာ အခုဆို ေျခာက္ႏွစ္ေတာင္ ျပည့္ခဲ့ပါၿပီ…။ အၿမဲေတာ့ မဟုတ္ေပမယ့္ တိုက္ဆိုင္တဲ့အခါတိုင္း သတိရေနဆဲပါ…။ "ေသေသာသူ ႀကာရင္ေမ့"၊ "ေပ်ာက္ေသာသူ ရွာရင္ေတြ႔ "ဆိုေပမယ့္ ေျခာက္ႏွစ္ႀကာတာေတာင္ သူ႔ကိုဘာလို႔မ်ား မေမ့ႏိုင္ပါလိမ့္…။ သံေယာဇဥ္ဆိုတာကလည္း နားလည္ရခက္သားေနာ္…။ နီးနီးကပ္ကပ္ အႀကာႀကီးေနေပမယ့္ သံေယာဇဥ္ရွိခ်င္မွ ရွိတတ္ၿပီး ခဏေလးေတြ႔ဆံုရံုနဲ႔လည္း သံေယာဇဥ္က ခိုင္ၿမဲေနတတ္ျပန္တယ္…။

သူက်မတို႔အိမ္ကို ေရာက္လာတဲ့ေန႔ကို ဒီေန႔အထိ အမွတ္ရေနပါတယ္…။ အဲဒီ့ေန႔က မိုးေတြအံု႔ေနၿပီး ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုး ညိဳေမွာင္ေနတဲ့ ညေနခင္းတစ္ခုေပါ့…။ သူ႔ကို က်မအကိုက ေမြးစားဖို႔ ေခၚလာတာပါ။ ေဖေဖက ပထမေတာ့ လက္မခံခ်င္ေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ ပံုစံေလးေႀကာင့္ သနားႀကင္နာၿပီး လက္ခံခဲ့ပါတယ္…။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ သူက က်မတို႔ဘ၀ထဲကို ေရာက္လာခဲ့တာေပါ့..။ မိုးေတြညိဳေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေရာက္လာလို႔ မိုးညိဳလို႔ ခ်စ္စႏိုးေခၚလိုက္ပါတယ္...။

က်မတို႔အိမ္မွာ ေနရတဲ့ သူ႔ရဲ႕ပထမရက္ေတြကေတာ့ မ၀ံ့မရဲထိတ္လန္႔တဲ့စိတ္ေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ရမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္…။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း စိမ္းေနေသးတာမို႔ က်မတို႔နားလည္း မကပ္ရဲဘဲ တစ္ေယာက္တည္း ထိုင္ေနတတ္ပါတယ္…။ က်မတို႔ႀကားထဲမွာ သူတခုခုမ်ား ၀င္ေျပာလိုက္ရင္ အဆူမ်ားခံရမလားဆိုၿပီး ေႀကာက္ရြံ႕တဲ့မ်က္လံုးေတြနဲ႔လည္း ႀကည့္တတ္ပါေသးတယ္…။ သိပ္မႀကာခင္မွာေတာ့ သူနဲ႔က်မတို႔ဟာ တစ္သားတည္း က်သြားပါတယ္…။

သူက ဘယ္လိုေနေန အရမ္းပဲ ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္…။ ညိဳေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ဆံပင္ေလးေတြက ေကာက္ေကာက္ေလးနဲ႔ ခ်စ္စရာ ေကာင္းပါတယ္…။ လမ္းေလွ်ာက္ရင္လည္း ေသးေသးလံုးလံုးေလးန႔ဲ ျမင္သူတိုင္း ခ်စ္ခင္ႀကမွာပါ...။ သူက မနက္ဆိုရင္ ေစာေစာႏိုးတတ္ပါတယ္။ သူႏိုးတာနဲ႔ က်မတို႔အိမ္ေဘးမွာ လမ္းေလွ်ာက္ေလ့ရွိပါတယ္…။ သူလမ္းေလွ်ာက္ၿပီးလို႔မွ က်မတို႔မႏိုးေသးဘူးဆိုရင္ က်မတို႔ေမာင္ႏွမကို မရရေအာင္ ႏိႈးေတာ့တာပါပဲ…။

သူက က်မတို႔ေမာင္ႏွမကို ေတာ္ေတာ္ခ်စ္ပါတယ္…။ က်မတို႔ ေက်ာင္းပိတ္တဲ့ေန႔ေတြဆိုရင္ သူနဲ႔ ေဆာ့ေလ့ရွိပါတယ္…။ ဒါေႀကာင့္ သူကက်မတို႔နဲ႔အတူ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ကို ေမွ်ာ္ေနေလ့ရွိပါတယ္…။ က်မတို႔ ေက်ာင္းတက္ရတဲ့ေန႔ေတြ ဆိုရင္လည္း က်မတို႔ကို အိမ္၀အထိ လိုက္ပို႔ေလ့ရွိပါတယ္…။ ေက်ာင္းဆင္းခါနီး အခ်ိန္ဆိုရင္ သူကထြက္ႀကိဳေနတတ္ပါတယ္…။ အၿဖဴ အစိမ္းနဲ႔ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြႀကားထဲမွာ က်မတို႔ကို ရွာရတာ သူ႔တာ၀န္လို ျဖစ္ေနပါၿပီ…။ ဒါေႀကာင့္ က်မသူငယ္ခ်င္းေတြေရာ ေမာင္ေလးရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြပါ သူနဲ႔ ရင္းႏွီးေနပါၿပီ…။

ပံုမွန္အားျဖင့္ေတာ့ သူကအရမ္းလိမၼာေပမယ့္ တခါတေလေတာ့လည္း ႏြဲ႔ဆိုးဆိုးတတ္ပါေသးတယ္…။ ေမေမကလြဲၿပီး သူ႔ကို ဘယ္သူမွ ေရခ်ိဳးေပးလို႔ မရပါဘူး…။ တျခားလူေတြ ေရခ်ိဳးေပးမယ္ဆိုရင္ တစ္အိမ္လံုး ေျဗာင္းဆန္ေနေအာင္ ပတ္ေျပးတတ္ပါတယ္…။ ေမေမက သူပဲေရခ်ိဳးေပးမယ္ဆိုမွ ေမေမ့ဆီကို အသားကုန္ ေျပးကပ္ၿပီး ေရးခ်ိဳးေပးတာကို အသာတႀကည္ ခံယူပါတယ္…။ ေနာက္ေတာ့အက်င့္လို ျဖစ္သြားၿပီး သူ႔ကို ေရခ်ိဳးေပးတဲ့တာ၀န္ကို ေမေမကပဲ ယူလိုက္ရပါတယ္…။

သူက က်မတို႔ သားအမိသံုးေယာက္ကို အရမ္းခ်စ္ေပမယ့္ ေဖေဖ့ကိုေတာ့ အရမ္းေႀကာက္ပါတယ္…။ ေဖေဖကလည္း ခပ္တည္တည္ေနတာကိုး…။ ေဖေဖ့ကားသံမ်ား ႀကားၿပီဆိုတာနဲ႔ သူ႔မွာေနစရာမရွိေတာ့ပါဘူး…။ ဟိုအခန္းထဲ ေျပး၀င္ရမလို၊ ဒီအခန္းထဲပဲ ၀င္ပုန္းရမလိုနဲ႔ ျပာယာခတ္ေနေအာင္ပါပဲ…။ ေဖေဖက "ဟိတ္" ဆိုၿပီး တစ္ခ်က္ ေအာ္လိုက္တာနဲ႔ စားလက္စကိုထားၿပီး ေျပးေတာ့တာပါပဲ…။ အဲဒီ့ေလာက္အထိ ေဖေဖ့ကို ေႀကာက္တာပါ…။

ကံႀကမၼာက တခါတေလေတာ့လည္း သူမ်ားေတြေပ်ာ္ရႊင္ေနရင္ မနာလိုျဖစ္တတ္ပါတယ္…။ ဒါေႀကာင့္ပဲနဲ႔ တူပါတယ္…။ သူ႔ကို မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ေန႔တစ္ေန႔မွာ က်မတို႔ရဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္ေနတဲ့ဘ၀ထဲကေန ဆြဲထုတ္သြားခဲ့ပါတယ္…။ အဲဒီ့ေန႔က ခါတိုင္းလိုပဲ သူမနက္ေစာေစာ ႏိုးေနခဲ့ပါတယ္…။ ႏိုးေနၿပီး အၿမဲတမ္းလိုပဲ အိမ္ေဘးမွာ လမ္းထြက္ေလွ်ာက္ေနတာေပါ့…။ ေလွ်ာက္ေနက် ဆိုေတာ့လည္း က်မတို႔က စိတ္မပူမိပါဘူး…။ ဒါေပမယ့္ သူျပန္လာေတာ့ မ်က္ႏွာသိပ္မေကာင္းေတာ့ပါဘူး…။ အၿမဲတမ္းက်မတို႔နဲ႔ ေဆာ့ေပမယ့္ အဲဒီ့ေန႔ကေတာ့ ေခ်ာင္ထဲမွာ ထိုင္ေနပါတယ္…။ က်မက သူ႔ၿငိမ္ေနတာကို သတိထားမိၿပီး ခ်ီလည္းခ်ီလိုက္ေရာ သူ႔အသားေတြက တဆတ္ဆတ္တုန္ပါၿပီ…။ က်မလည္း ေႀကာက္လန္႔ၿပီး ေမေမ့ကို သြားေခၚတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ သူ႔ပါးစပ္က အၿမွဳပ္ေတြတစီစီ ထြက္ေနပါၿပီ…။ က်မကိုလည္း ကယ္ပါဦးဆိုတဲ့ အသနားခံတဲ့ မ်က္လံုးေလးေတြနဲ႔ ေမာ့ႀကည့္ပါတယ္…။ က်မတို႔လည္း ခပ္ျမန္ျမန္ပဲ ဆရာ၀န္ဆီေခၚသြားေပမယ့္ က်မတို႔ေနာက္က်သြားခဲ့ပါတယ္…။ သူက က်မတို႔ကို ထာ၀ရ ႏႈတ္ဆက္သြားခဲ့ပါၿပီ…။ ဆရာ၀န္ကေျပာေတာ့ အဆိပ္မိတာတဲ့…။

က်မတို႔ သားအမိသံုးေယာက္မွာ ေျဖမဆည္ႏိုင္ေအာင္ ၀မ္းနည္းခဲ့ရပါတယ္…။ သူ႔ကို ဂရုမစိုက္မိတဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပဲ အၿပစ္တင္မိႀကပါတယ္…။ သူ႔ကို သတိရတိုင္း သူ႔အေႀကာင္းေလးေျပာၿပီး မ်က္ရည္တ၀ဲ၀ဲနဲ႔ေပါ့ေလ…။ သူနဲ႔တရင္းတႏွီး မေနတတ္တဲ့ ေဖေဖကေတာင္ သူမရွိေတာ့ ၀မ္းနည္းေနတတ္ပါတယ္…။ သူဆံုးၿပီး ရက္လည္တဲ့ေန႔မွာ က်မတို႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ သဃၤန္းသြားကပ္ၿပီး အမွ်ေ၀ခဲ့ပါတယ္…။ ဘုန္းဘုန္းေတြကလည္း အမွ်ေပးႀကတာေပါ့…။

"ကြယ္လြန္သူ ေမာင္မိုးညိဳေရ ေရာက္ရာအရပ္က သာဓုေခၚပါ... အမွ် အမွ် အမွ်... "
***
က်မလည္း ဆုေတာင္းေနပါတယ္…။ က်မရဲ႕ခ်စ္လွစြာေသာ ေခြးေလး ေရာက္ရာအရပ္က သာဓုေခၚႏိုင္ပါေစလို႔ေလ…။

1 comment:

သက္လည္ကို ( Agri: ) said...

အရမ္းၾကိဳက္တယ္။ ကိုယ့္ထက္သက္တမ္းတိုတဲ့ သံေယာဇဥ္ၾကိဳးေတြကို တြယ္မိေတာ့ ခဏခဏခံစားရတယ္။ လြမ္းလာျပီေနာ္..