Thursday, November 15, 2007

အႀကိဳက္ဆံုးစာေရးဆရာမ်ား

tagအေႀကြးေတြက က်မဘယ္လိုပဲဆပ္ဆပ္ ကုန္ကိုမကုန္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ တစ္ေယာက္ကိုဆပ္လိုက္၊ တစ္ေယာက္က ထပ္tagလိုက္နဲ႔ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ ေႀကြးကင္းတဲ့ဘ၀မွာ ေနႏိုင္ေတာ့မလဲ မသိဘူးေနာ္။ အခုလည္း လူသိရွင္ႀကား tagခံထားရတဲ့ အေႀကြးကႏွစ္ခု၊ လူမသိသူမသိဘဲ tagခံထားရတဲ့ အေႀကြးကႏွစ္ခုနဲ႔ က်မေမပ်ိဳတစ္ေယာက္ ဒုကၡေရာက္ၿပီး အဲဒီ့ေလးခုႀကား ဗ်ာမ်ားေနရတာေပါ့။ ဟိုဟာေရးရ ေကာင္းႏိုးႏိုး၊ ဒီဟာေရးရ ေကာင္းႏိုးႏိုးနဲ႔ ဘယ္ဟာမွကို အဆံုးထိ မေရာက္ေတာ့ဘူး။ ကဲ…. ဒီေန႔ေတာ့ အနည္းဆံုး အေႀကြးတစ္ခုေလာက္ ရေအာင္ဆပ္မယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ထားပါတယ္။ ဒီတေခါက္ က်မအေႀကြးဆပ္ဖို႔ အလွည့္က်တဲ့ အေႀကြးရွင္ကေတာ့ကိုမာန္လိႈင္းငယ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကိုမာန္လိႈင္းငယ္ဆီက ယူထားတဲ့အေႀကြးကေတာ့ ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့ စာေရးဆရာေတြကို ေျပာျပရမယ့္အေႀကြးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေႀကြးက ေျပာေတာ့သာ ေရးလိုက္ရင္ လြယ္လြယ္ေလးပါ ဆိုေပမယ့္ တကယ္တမ္း ေရးရမယ္လည္းဆိုေရာ ဦးေႏွာက္ေျခာက္စရာပါ။ က်မက စာအုပ္ဖတ္တာ ၀ါသနာပါေတာ့ အေပ်ာ္တမ္းေရာ၊ တကယ့္စာေပေတြပါ ဖတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ က်မႏွစ္သက္ရတဲ့ စာေရးဆရာေတြကလည္း မ်ားလာမယ္လို႔ ထင္ႀကမွာေပါ့ေနာ္။ တကယ္လည္း က်မဖတ္မွတ္တဲ့ ႏွစ္သက္ရတဲ့ စာေရးဆရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။

က်မဖတ္တဲ့ စာအုပ္ေတြက အမ်ိဳးအစား ကြဲျပားလာတာနဲ႔အမွ် က်မႏွစ္သက္တဲ့ စာေရးဆရာေတြကလည္း ႏွစ္သက္ပံုႏွစ္သက္နည္းျခင္း မတူေတာ့ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕စာေရးဆရာေတြကိုေတာ့ ဟာသေျပာင္ေျမာက္ေအာင္ ေရးႏိုင္လို႔ သေဘာက်ရသလို၊ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း အသိပညာ ဗဟုသုတေပးလို႔၊ အေရးအသား ေျပာင္ေျမာက္လို႔ ႏွစ္သက္ရျပန္ပါတယ္။ ေရွးေဟာင္းစာဆိုေတြကိုလည္း ႏွစ္သက္ရသလို ေခတ္ေပၚစာေရးဆရာေတြကိုလည္း သေဘာက်မိပါတယ္။

ပထမဆံုး က်မႏွစ္သက္ရတဲ့ ေရွးေဟာင္းစာဆိုေတြကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ က်မတို႔အထက္တန္းပညာ သင္ယူေနတုန္းက သင္ႀကားဖူးတဲ့ ကဗ်ာေတြရဲ႕စာဆို ရွင္မဟာရဌသာရကို စေျပာရမွာေပါ့ေနာ္။ ရွင္မဟာရဌသာရရဲ႕ ကဗ်ာေတြက ဘာဆိုဘာမွ ေရေရရာရာ နားမလည္ေသးတဲ့ က်မတို႔ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြကို ဗဟုသုတေတြ အမ်ားႀကီးေပးတာပါ။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီတို႔ ဆရာမင္းသု၀ဏ္္တို႔ရဲ႕ စာေတြကိုလည္း ႏွစ္သက္မိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အခ်ိန္ကို တန္ဖိုးထားတတ္ေအာင္ ပညာေပးခဲ့တဲ့ ဆရာပီမိုးနင္းကိုလည္း သေဘာက်မိပါတယ္။ က်မရဲ႕ငယ္ဘ၀ ေလးစားရတဲ့စာဆိုေတြလို႔ ေျပာရမွာေပါ့။

က်မ၀တၱဳေတြ စၿပီးဖတ္တတ္တဲ့ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ က်မအကိုေတြ၊အမေတြဖတ္တဲ့ ၀တၳဳေတြကို ဖတ္မိပါတယ္။ အဲဒီ့မွာပဲ ဆရာတာရာမင္းေ၀ ဆရာမင္းခိုက္စိုးစန္ ဆရာနီကိုရဲတို႔ရဲ႕ စာေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးလာခဲ့တာေပါ့။ စိတ္ညစ္မိတဲ့အခါ ဆရာတာရာမင္းေ၀ရဲ႕ စာေတြကိုဖတ္ၿပီး ရယ္မိသလို တခါတေလက်ေတာ့လည္း ေတြးစရာေလးေတြ ရတတ္ပါတယ္။ ေမွာ္ဆရာရဲ႕ေက်ာင္းစာအုပ္တို႔ ပင္လယ္အတုထဲကကၽြန္းတို႔ စတာေတြကိုဖတ္ရတဲ့အခါ ဆရာတာရာမင္းေ၀ရဲ႕ ဟာသဥာဏ္ကို ေတာ္ေတာ္ေလး ေလးစားမိပါတယ္။ ဆရာမင္းခိုက္စိုးစန္ရဲ႕ ကေလာင္ကြဲတစ္ခုျဖစ္တဲ့ သတိုးေတဇအမည္နဲ႔ေရးတဲ့ ၀ိဥာဥ္ေလာကအေႀကာင္း ၀တၳဳေတြကုိဖတ္ၿပီးေတာ့လည္း တစ္ေယာက္တည္းေတာင္ ဘယ္မွမသြားရဲေအာင္ ေႀကာက္ရြံ႕ရပါတယ္။ ဆရာနီကိုရဲရဲ႕ မႀကည္ျပာအေႀကာင္း ေရးထားတဲ့စာအုပ္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတဲ့ စာအုပ္ပါပဲ။

အကိုေတြဖတ္တဲ့ စာအုပ္ေတြကို လိုက္ဖတ္သလို က်မအေမႏွစ္သက္တဲ့ ဆရာမရဲ႕စာအုပ္ေတြကိုလည္း ဖတ္မိပါတယ္။ သူကေတာ့ အားလံုးလိုလို ရင္းႏွီးၿပီးသား ဆရာမဂ်ဴးေပါ့ေလ။ အျခားအခ်စ္၀တၳဳေတြလို ခ်စ္၊ကြဲ၊ညားကိုပဲမေရးဘဲ အခ်စ္နဲ႔ပတ္သက္ရင္း အသိပညာ၊ဗဟုသုတေတြကိုပါေပးတဲ့ ဆရာမဂ်ဴးကိုလည္း က်မအရမ္းအားက်မိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ က်မတို႔ရဲ႕လြတ္လပ္ေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပါပဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကိုလည္း က်မတင္ျပၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေရႊဥေဒါင္းရဲ႕စာေတြကလည္း ဗဟုသုတေတြအမ်ားႀကီး ေပးပါတယ္။ မစႏၵာရဲ႕ ဆဌဂံ၀တၳဳကိုလည္း ဘ၀အသိအျမင္ေတြ အမ်ားႀကီးရလို႔ ႏွစ္သက္မိပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားစာေရးဆရာေတြမွာေတာ့ ေဂ်ေကရိုးလင္းနဲ႔ ရွိတ္စပီးယားကို အႏွစ္သက္ဆံုးပါပဲ။ ဒီစာေရးဆရာေတြကေတာ့ က်မအႀကိဳက္ဆံုး စာေရးဆရာေတြပါ။

ဒီေလာက္ဆို ေတာ္ၿပီေနာ္ကိုမာန္လိႈင္းငယ္ေရ။ ဘေလာ့ဂ္ေလာကမွာလည္း က်မႏွစ္သက္ရတဲ့ စာေရးဆရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြပါ ခ်ေရးရရင္ ၿပီးေတာ့မွာ မဟုတ္လို႔ မေရးေတာ့ဘူးေနာ္။ အားလံုးလည္း ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ႀကပါေစေနာ္။

1 comment:

Unknown said...

hey how about Authur Conindoyle I donot know his name's spelling
but he is my favourite writer