Sunday, November 4, 2007

ေဆာင္းႏွင္းေအးေအး

ေကာ္နက္ရွင္ကလည္း မရတခ်က္ရတခ်က္ပါဘဲ။ ရတဲ့အခိုက္အတန္႔ေလး အေျပးအလႊားနဲ႔ က်မဘေလာ့ေလးကို ႀကည့္လိုက္ေတာ့ ကိုမာန္လိႈင္းငယ္က စီေဘာက္မွာ ေအာ္သြားပါတယ္။ ေဆာင္းႏွင္းေအးေအးေလးအေႀကာင္းကို tag ပါသတဲ့။ ကဲ… ဒီေတာ့လည္း တတ္သည့္ပညာ မေနသာ ဆိုသလို ေရးရဦးမွာေပါ့ေနာ္။

အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ေတာ့ ေဆာင္းတြင္းမွာ ေအးစိမ့္ေနေအာင္ ခ်မ္းတဲ့အရသာကို က်မေသခ်ာေတာင္ မသိပါဘူး။ က်မတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေဆာင္းတြင္းကိုလည္း အားလံုးလိုလို သိၿပီးသားေနမွာပါ။ ခ်မ္းဖို႔ေနေနသာသာ အိုက္လို႔ယပ္ေတာင္မခပ္ရရင္ေတာင္ ကံေကာင္းေနပါၿပီ။ အရမ္းခ်မ္းတဲ့ႏွစ္ဆိုလို႔ အေအးလိႈင္းျဖတ္တဲ့ 2000 တုန္းကသာ အရမ္းေအးပါတယ္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ က်မလည္း ေသခ်ာမမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီ့တုန္းက က်မက ၅တန္းပဲ ရွိေသးတာကိုး။ ဒီေတာ့ က်မမွတ္မိတဲ့ ေဆာင္းႏွင္းေအးေအးေလးအေႀကာင္းပဲ ေရးေတာ့မယ္ေနာ္။

ေဆာင္းတြင္းေရာက္ၿပီဆိုတာ ပထမဆံုးသိတဲ့အခ်က္ကေတာ့ မနက္ေစာေစာမွာ ျမဴႏွင္းေတြ၀ိုးတ၀ါး က်ေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ေဆာင္းမွာေတာ့ ျမဴႏွင္းေတြကို အနည္းအက်ဥ္းသာ ျမင္ရတာပါ။ သစ္ရြက္ေလးေတြေပၚမွာလည္း ႏွင္းစက္ေလးေတြ တြဲလြဲခိုေနတတ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ေတြကေတာ့ အဲဒီ့ႏွင္းစက္ေတြကို အျဖဴေရာင္ပု၀ါပါးနဲ႔ခံၿပီး ႏွင္းဦးရည္ကို စုေဆာင္းထားတတ္ႀကပါတယ္။ ႏွင္းဦးရည္က အသားအေရ ႏုပ်ိဳေစရန္ အသံုး၀င္ပါတယ္။ က်မကေတာ့ ႏွင္းဦးရည္ကို စုေဆာင္းမယ့္အစား သစ္ရြက္ေတြေပၚမွာပဲ တြဲလြဲခိုေနတာကို ပိုၿပီးႏွစ္ျခိဳက္မိပါတယ္။ သဘာ၀ကေပးတဲ့အလွက ျပဳျပင္ထားတဲ့အလွထက္ ပိုၿပီးဆြဲေဆာင္မႈရွိတယ္လို႔ က်မယူဆမိပါတယ္။

ေဆာင္းတြင္းမနက္ေစာေစာမွာ က်န္းမာေရးအတြက္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေနသူေတြကိုလည္း ေတြ႔ျမင္ရေလ့ရွိပါတယ္။ က်မတို႔အိမ္က သု၀ဏၰကြင္းနဲ႔ သိပ္မေ၀းပါဘူး။ ေဖေဖ၊ေမေမ၊ေမာင္ေလးနဲ႔ ၀မ္းကြဲေမာင္ႏွမေတြကေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္ေလ့ရွိေပမယ့္ က်မကေတာ့ ပ်င္းပ်င္းနဲ႔မလိုက္ဘဲ အိပ္ေနတတ္ပါတယ္။ တခါတေလ အေဖာ္ေကာင္းရင္ေတာ့ လိုက္ျဖစ္တာေပါ့။ အားကစားကြင္းထဲ ေရာက္ေတာ့လည္း ေျပးေန၊ ႀကက္ေတာင္ရိုက္ေနတဲ့လူေတြကို ႀကည့္ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္မိပါတယ္။ စက္ဘီးစီးေနတဲ့လူေတြကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ က်မကေတာ့ စက္ဘီးလည္း မစီးတတ္၊ ႀကက္ေတာင္လည္း မရိုက္တတ္ဘဲ ေျပးရမွာလည္း ေမာတာေႀကာင့္ လူႀကီးေတြနားကပ္ၿပီး လမ္းပဲေလွ်ာက္ျဖစ္ပါတယ္။ (အဲဒီ့လိုပ်င္းတာပါ ) လမ္းေလွ်ာက္တာ မ်ားသြားရင္လည္း က်မကေျခေထာက္ကိုက္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီ့ေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ ေစာင္ျခံဳၿပီး အိပ္ေနတာ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္ေနာ္။

ေျခေထာက္ကိုက္တယ္ဆိုလို႔ တခါက က်ိဳက္ထီးရိုးသြားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးကို အမွတ္ရမိပါတယ္။ က်မကိုးတန္းႏွစ္ကေပါ့။ က်မတို႔၀မ္းကြဲေမာင္ႏွမေတြရယ္၊ ေမေမ၊ဖြားဖြားနဲ႔ အန္တီေတြရယ္ သြားႀကတာပါ။ က်မတို႔အကိုေတြက လမ္းေလွ်ာက္တက္မယ္ေပါ့။ က်မကလည္း အားက်မခံ သူတို႔နဲ႔ပဲ တက္မယ္ေပါ့။ က်မအေႀကာင္းကို သိေတာ့ဖြားဖြားတို႔ ေမေမတို႔က တားႀကတာေပါ့။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ က်မကိုငဲ့ညာေနတာနဲ႔ပဲ သူတို႔ကို ရေသ့ေတာင္ကပဲ စတက္ရမယ္လို႔ ဖြားဖြားတို႔က ဆံုးျဖတ္ေပးလိုက္တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ ရေသ့ေတာင္အထိ ကားနဲ႔တက္ၿပီး အဲဒီ့ကမွ လမ္းစေလွ်ာက္ျဖစ္တာပါ။ တက္ေနတုန္းကေတာ့ မသိသာဘူးေပါ့။ ရယ္လိုက္၊ ေမာလိုက္၊ ေနာက္လိုက္၊ ေျပာင္လိုက္နဲ႔ပဲ ေရာက္မွန္းမသိ ရင္ျပင္ေတာ္ကို ေရာက္တာေပါ့။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း နားေတာင္ မနားဘဲ ရင္ျပင္ေတာင္ေပၚကို တက္ႀကပါတယ္။ ေလကလည္း တိုက္လိုက္တာ အရမ္းပါပဲ။ ပထမေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တင္းထားေသးတယ္။ ေနာက္က်ေတာ့ ဘယ္လိုမွ မခံႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ က်မေျခေထာက္က ျပဳတ္ထြက္မတိုက္ ကိုက္ေနေတာ့တာပါပဲ။ ဘယ္လိုမွ မခံႏိုင္တဲ့အဆံုး ေမေမတို႔ကို ေျပာရတာေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ တည္းခိုခန္းကို ျမန္ျမန္ျပန္ၿပီး က်မကို ျပဳစုႀကရတာေပါ့။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ေျခေထာက္ကိုက္ေလ့ရွိေပမယ့္ အဲဒီ့တုန္းကေလာက္ တခါမွမခံစားရဖူးပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး ေျခေထာက္ကိုက္လြန္းလို႔ ငိုရတဲ့အထိပါပဲ။ အကိုေတြက က်မကိုသနားၿပီး အဲဒီ့ေန႔က ဘယ္မွေတာင္ မသြားျဖစ္ပါဘူး။ ေဆာင္းတြင္းရဲ႕ အမွတ္တရေလးေပါ့ေနာ္။

ေဆာင္းတြင္းမွာ က်မအႏွစ္သက္ဆံုးကေတာ့ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြပါပဲ။ ဒီဇင္ဘာလက ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ေတာ္ေတာ္မ်ားတဲ့ လပါ။ ခရစ္စမတ္ေရာ၊ ဒီဇင္ဘာေက်ာင္းပိတ္ရက္နဲ႔ new year ကလည္းရွိေတာ့ ပိတ္ရက္က တစ္လလံုးလံုးလိုပါပဲ။ တကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့လည္း ဒီဇင္ဘာကပိုေတာင္ ေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းပါေသးတယ္။ က်မတို႔စာေမးပြဲေတြက ႏို၀င္ဘာမွာၿပီးေတာ့ ဒီဇင္ဘာက က်မတို႔အတြက္ အားလပ္ရက္ပါပဲ။ က်မအထက္တန္းေက်ာင္းသူ ဘ၀တုန္းကဆို ေက်ာင္းမွာ ဒီဇင္ဘာ လမ္းေလွ်ာက္ပြဲ ျပဳလုပ္ႀကပါတယ္။ က်မတို႔က အိမ္နီးေတာ့ မျဖစ္မေနလိုက္ရတာေပါ့။ သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္း တစ္ေယာက္လက္တစ္ေယာက္တြဲၿပီး အိပ္ငိုက္ငိုက္နဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္ႀကရတာေပါ့။ အခုေနမ်ား အျဖဴအစိမ္းနဲ႔ ေကာင္မေလးေတြကိုျမင္ရင္ လြမ္းစရာေပါ့ေလ။ ထူးခၽြန္ေျဖရတဲ့ႏွစ္ေတြ က်ေတာ့လည္း မနက္ေစာေစာ အိပ္ခ်င္မူးတူးနဲ႔ စာထက်က္ရပါတယ္။ မထခ်င္ထခ်င္နဲ႔ စာထက်က္ရတာ ေတာ္ေတာ္စိတ္ေလဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။

က်မ ေဆာင္းတြင္းေအးေအးေလးမွာ အလုိခ်င္ဆံုးကေတာ့ ေကာ္ဖီပူပူေလးတစ္ခြက္ပါပဲ။ ေအးစက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေကာ္ဖီပူပူေလး ေသာက္ရတဲ့အရသာက ဘာနဲ႔မွမလဲႏိုင္ပါဘူး။ ေဆးပညာအယူအဆကေတာ့ ေအးရင္စားခ်င္စိတ္ ပိုျဖစ္ပါသတဲ့။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ပါတယ္။ ေအးတဲ့အခါ ဘယ္ဟာစားစား စားလို႔ေကာင္းေနတာပါပဲ။ ေဆာင္းတြင္းမွာ စာက်က္လို႔လည္း ေကာင္းပါတယ္။(အိပ္ငိုုက္မေနရင္ေပါ့ေလ) ေဆာင္းႏွင္းေအးေအးေလးမွာ ေခါင္းႀကည္ႀကည္နဲ႔သာ စာက်က္ရင္ နဂိုက်က္ႏႈန္းထက္ ႏွစ္ဆေလာက္ ပိုျမန္ေနတတ္ပါတယ္။ က်မကိုယ္ေတြ႔ကို ေျပာတာပါ။ ဒါေႀကာင့္ပဲ အေနာက္ႏိုင္ငံကလူေတြက တီထြင္ဥာဏ္ရွိတာလား မသိဘူးေနာ္။ သူတို႔ဆီမွာက အၿမဲတမ္းေအးေနတယ္ မဟုတ္လား။

ေဆာင္းတြင္းမွာ က်မ မေမ႔ႏိုင္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကေတာ့ ေမေမက က်မအတြက္ ေမာင္ေလးကို ေမြးေပးလိုက္တာပါပဲ။ ေမာင္ေလးကိုေမြးေတာ့ က်မကငါးႏွစ္ေလာက္ ရွိၿပီေပါ့။ ငယ္ငယ္ကတည္းက က်မက ေမေမနဲ႔ ခြဲမအိပ္ဖူးပါဘူး။ ေမာင္ေလးေမြးတဲ့ေန႔က က်မပထမဆံုး ေမေမနဲ႔ ခြဲအိပ္ရတဲ့ေန႔ေပါ့။ အားလံုးကို ေသခ်ာမမွတ္မိေပမယ့္ က်မတစ္ေယာက္တည္း အထီးက်န္သလို ခံစားခဲ့ရတယ္ဆိုတာေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ေန႔မနက္ ေမာင္ေလးကို နီတာရဲေလးအျဖစ္ ေတြ႔လိုက္ရေတာ့ ညက၀မ္းနည္းခဲ့တာ က်မ မဟုတ္သလိုပါဘဲ။ ဒါကလည္း ေဆာင္းတြင္းေအးေအးေလးမွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အမွတ္တရတစ္ခုေပါ့ေနာ္။

က်မတို႔အတြက္ ေဆာင္းတြင္းအခ်ိန္က ေအးေအးေလးနဲ႔ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေပမယ့္ မျပည့္စံုတဲ့မိသားစုေတြအတြက္ကေတာ့ ေဆာင္းတြင္းအခ်ိန္က အလြန္တရာကို ဒုကၡမ်ားမယ့္အခ်ိန္ပါပဲ။ ခ်မ္းရတဲ့အထဲ ျခံဳစရာေစာင္က မရွိ၊ ၀တ္စရာအ၀တ္အစားက မျပည့္စံုနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အခက္အခဲေတြ႔ႀကမွာပါ။ ေဆာင္းတြင္းအခ်ိန္မွာ စားခ်င္စိတ္ကလည္း ပိုမ်ားေတာ့ မရွိမယ့္ရွိမယ့္ကို ဘယ္လိုမ်ားၿခိဳးျခံ ေၿခြတာၿပီး စားမလဲဆိုတာ ေသာကေရာက္မိပါတယ္။ ေနစရာအိမ္ေလးျဖစ္ျဖစ္ ရွိရင္ေတာ့ အေအးဓာတ္ကို ႀကိတ္မွိတ္ခံႏိုင္ေပမယ့္ လမ္းေဘးမွာေနရတဲ့ ကေလးေတြအတြက္ေတာ့ ေဆာင္းတြင္းဟာ သူတို႔ရဲ႕၀ိဥာဥ္ေတြကို ေၿခြခ်ႏိုင္တဲ့အထိ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုအေႀကာင္းေတြကို စဥ္းစားမိတဲ့အခါ စိတ္ကူးယဥ္စရာေကာင္းတဲ့ ေဆာင္းက အက်ည္းတန္တဲ့ေဆာင္း ျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္သြားပါတယ္။

ကဲ ဒီေလာက္ဆို ေဆာင္းတြင္းအေႀကာင္းေရးတာလည္း ေတာ္ေလာက္ၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္ေနာ္။ အားလံုးလိုလိုကလည္း tag တာခံၿပီးသားေတြဆိုေတာ့ က်မျပန္မtagေတာ့ဘူးေနာ္။ သာယာခ်မ္းေျမ႕ႀကပါေစရွင္။

1 comment:

စိုးထက္ - Soe Htet ! said...

အမ်ားႀကီး ေရးထားတယ္ ေကာင္းတယ္ဗ် ... ဒီမွာေတာ့ ေႏြဦးေပါက္ေနၿပီ ... :)