Wednesday, October 31, 2007

က်မႏွင့္ေရခ်မ္းစင္

က်မစာမေရး ျဖစ္တာေတာင္ ႀကာေနၿပီေနာ္။ ဒီေန႔ေတာ့ မျဖစ္မေနဘဲ ရေအာင္ေရးခဲ့ပါတယ္။ က်မတို႔ အိမ္ေဘးက ေရအိုးစင္ေလးအေႀကာင္းပါ။ ဖတ္ၿပီးေတာ့ စိတ္တိုင္းမက်ေပမယ့္ ထပ္ၿပီးလည္း မျပင္တတ္တာေႀကာင့္ ဒီအတိုင္းပဲ တင္ေပးလိုက္တယ္ေနာ္။
***
က်မတို႔ ေမာပန္းတဲ့အခါ လိုအပ္ဆံုးအရာက ဘာပါလဲ? က်မကေတာ့ ေမာပန္းတဲ့အခါတိုင္း ေရေအးေအးေလးကို သတိရမိပါတယ္။ ေရေအးေအးေလး ေသာက္လိုက္တိုင္း ရင္ထဲမွာ ေအးျမသြားေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ ေမေမက လမ္းသြားလမ္းလာတိုင္းကို အပန္းေျပေစဖို႔ က်မတို႔အိမ္ေဘးမွာ ေရးခ်မ္းစင္ကေလးကို ထားရွိပါတယ္။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး ေသာက္သံုးေစခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ပါ။

က်မတို႔ ေရခ်မ္းစင္ေလးကို စစေဆာက္ခ်င္းတုန္းကေတာ့ သစ္သားနဲ႔ေဆာက္ထားေပမယ့္ ေလဒဏ္မိုးဒဏ္ကို မခံႏိုင္မွာစိုးတာေႀကာင့္ အခုေတာ့ အုတ္နဲ႕ ျပန္ျပင္ေဆာက္လိုက္ပါၿပီ။ ေႀကြျပားအစိမ္းေရာင္ေလးေတြနဲ႔ ကပ္ထားတဲ့ က်မတို႔ေရခ်မ္းစင္ေလးက ေသာက္ခ်င္စရာေလးပါ။ အမိုးအကာေလးနဲ႕ ျမင္ရသူတိုင္း စိတ္ကိုေအးခ်မ္းေစပါတယ္။

ေမေမက ေရခ်မ္းစင္ေလးကို အရိပ္ရတဲ့ သရက္ပင္ေအာက္မွာ ထားရွိပါတယ္။ အရိပ္ေအာက္မွာ ရွိေနတဲ့အတြက္ ေမေမ့ရဲ႕ ေရခ်မ္းစင္ေလးထဲက ေရဟာ အျမဲတမ္းေအးခ်မ္းေနပါတယ္။ ေရခ်မ္းစင္ေလးကို မနက္တိုင္း ေရျဖည့္တဲ့တာ၀န္ကိုေတာ့ က်မတို႔ တလွည့္စီတာ၀န္ယူႀကပါတယ္။ က်မတို႔ ထည့္ေပးထားတဲ့ ေရေလးေတြကို အေမာေျပေသာက္သံုးသြားတဲ့ လမ္းသြားလမ္းလာေတြကို ေတြ႔ရတဲ့အခါ ႀကည္ႏူးမိပါတယ္။

ေရခ်မ္းစင္ေလးကို ေသာက္သံုးတဲ့လူေတြမွာ သေဘာထားေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားႀကပါတယ္။တခ်ိဳ႕ေတြက်ေတာ့လည္း ေရအိုးစင္ထဲက ေရကို မေသာက္သံုးဘဲနဲ႔ လက္ေတြေျခေတြကို ေဆးေႀကာတာေတြ၊ မ်က္ႏွာသစ္တာေတြ လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ က်မတို႔ မျမင္ကြယ္ရာမွာ ထိုအျပဳအမူေတြကို လုုပ္လွ်င္ေတာ့ ကိစၥမရွိေပမယ့္ က်မတို႔ေရွ႔မွာ လုပ္လွ်င္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ကသိကေအာင့္ ျဖစ္မိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ကိုယ့္ေရေလးကို သူတို႔အတြက္တမ်ိဳးမ်ိဳး အက်ိဳးရွိေအာင္ သံုးစြဲေနတာပါပဲဆိုၿပီး စိတ္ေျဖရတာေပါ့။ ဒီ့ထက္ပိုဆိုးတဲ့လူေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ သူတို႔ေတြကေတာ့ က်မတို႔ အမ်ားေသာက္ရလြယ္ကူေအာင္ ထားထားတဲ့ ေရခြက္ေတြကို ခိုးယူတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ရန္ျဖစ္ၿပီး ေရအိုးေတြကို ေဒါသနဲ႔ ရိုက္ခြဲခဲ့တာလည္း ရွိပါတယ္။

အခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ေရသန္႔မ်ား ထည့္ထားရဲ႕လားလို႔ သံသယစိတ္ေလးေတြနဲ႔ မ၀ံ့မရဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုခံယူခ်က္မ်ိဳးပဲရွိရွိ ေသာက္လိုက္တဲ့အခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာ သူတို႔ရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ေအးခ်မ္းသြားတယ္ဆိုရင္ပဲ က်မတို႔က ေက်နပ္ရမွာပါ။ ဒီလုိလူမ်ိဳးေတြ ရွိေပမယ့္ က်မတို႔ ေရခ်မ္းစင္ေလးကို ေသာက္သံုးၿပီး ေက်းဇူးတင္စြာနဲ႔ ဆုေပးသြားတတ္တဲ့ လူေတြကိုလည္း က်မတို႔ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီ့အခါမွာေတာ့ က်မတို႔မွာ ပီတိျဖစ္ရတာေပါ့။

ေႏြရာသီမွာဆိုရင္ ေရခ်မ္းစင္ေလးကို မက္မက္ေမာေမာနဲ႔ အလုိရွိတဲ့သူေတြ မ်ားပါတယ္။ ေနပူပူမွာ ေခၽြးတရြဲရြဲနဲ႔ သြားလာေနႀကသူေတြကို အေမာေျပေစဖို႔ ေရခ်မ္းစင္ေလးက ေစာင့္ႀကိဳေနေလ့ရွိပါတယ္။ က်မတို႔ မအားလို႔ သန္႔ရွင္းေရးမလုပ္ေပးႏိုင္တဲ့ အခါ အေဆာ့သန္တဲ့ကေလးငယ္သဖြယ္ ဖုန္ေတြနဲ႔ေပေနတတ္ပါတယ္။ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ လွပသန္႔ရွင္းေနတဲ့ လွပ်ိဳျဖဴေလးလုိ အလွမာန္၀င့္ထည္ေနတာေပါ့။

မိုးရာသီေရာက္ရင္ေတာ့ က်မတို႔ေရခ်မ္းစင္ေလးကို မိုးေရေတြစိုရြဲၿပီး ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ ေသာက္သံုးမယ့္လူေတြလည္း မ်ားမ်ားစားစား မရွိတာေႀကာင့္ တကိုယ္တည္းငိုင္ေနတတ္ပါတယ္။ ထိုအခါ မ်က္ေမွာင္ႀကဳတ္ေနတဲ့ ကေလးေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ တူပါတယ္။ သူ႔ခမ်ာ မိုးသည္းထဲမွာ ခ်မ္းေနေပမယ့္ က်မတို႔အိမ္ထဲလည္း ၀င္လို႔မရ သစ္ပင္ေလးေတြကိုပဲ အေဖာ္ျပဳၿပီး ေနရတာေပါ့။ မိုးနဲ႔အတူ ေလပါတိုက္တိုင္း အပင္ေလးေတြက ယိမ္းႏြဲ႔ကခုန္ရင္း ေရခ်မ္းစင္ေလးကေတာ့ ပရိသတ္အျဖစ္ အားေပးေနေလ့ရွိပါတယ္။

ေဆာင္းတြင္းမနက္ေစာေစာအခ်ိန္တိုင္း က်မတို႔က လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ေလ့ရွိပါတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ခါနီးတိုင္း ေရခ်မ္းစင္ေလးက က်မတို႔ကို ႏႈတ္ဆက္ေလ့ရွိၿပီး က်မတို႔ ျပန္အလာကို ေမွ်ာ္ေနတတ္ပါတယ္။ က်မတို႔ကလည္း ျပန္လာတိုင္း ေရခ်မ္းစင္ေလးထဲက ေရကို ေသာက္သံုးၿပီး အေမာေျဖေလ့ရွိပါတယ္။ သူ႔ဆီက ေရကိုေသာက္ရင္ေတာ့ ေရအိုးစင္ေလးက ေပ်ာ္တၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ေပါ့။

ရာသီေတြဘယ္လိုေျပာင္းေျပာင္း၊ အခ်ိန္ေတြ ဘယ္လိုေႏွာင္းေႏွာင္း ေရအိုးစင္ေလးကေတာ့ အလွမပ်က္ရပ္တည္ေနတာေပါ့။ လူေတြက ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ပဲ ဆက္ဆံဆက္ဆံ သူကေတာ့ အၿပံဳးမပ်က္ ေစတနာထက္သန္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ဒါ့ေႀကာင့္ မိတ္ေဆြတို႔လည္း လမ္းႀကံဳလို႔ရွိရင္ က်မတို႔ ေရခ်မ္းစင္ေလးကို အားေပးလွည့္ပါဦးလို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္ေနာ္။

2 comments:

ေမဓာ၀ီ said...

ညီမေလးရဲ႕ ေရခ်မ္းစင္ေလးမွာ လာေရာက္ ေရေသာက္ျပီး အေမာေတြေျပလို႔ ျပန္သြားပါတယ္… ။

မွ်ားျပာ said...

အေမာေျပသြားတာပဲဗ်ာ ...
အဆင္ေျပပါေစ ..။