Tuesday, October 9, 2007

အ၀ါေရာင္ရထား

က်မလည္းစာေမးပြဲက နီးလာေတာ့စာေကာင္းေကာင္း မေရးျဖစ္ေတာ့ပါဘူး… ဒါေပမယ့္လည္း ဘေလာ့ဂ္ေလးကို ေျခာက္ေသြ႔ေနတာ မျမင္ခ်င္ေတာ့ က်မဆားခ်က္လိုက္ဦးမယ္ေနာ္… က်မသေဘာက်ရတဲ့ စာေရးဆရာမဂ်ဴးရဲ႕ ၀တၳဳတိုေလးပါ… အားလံုးလည္းႏွစ္သက္ႀကမယ္လို႔ထင္ပါတယ္…

မူယာႏွင္႔ ေနာက္ဆံုး ဆံုျဖစ္ခဲ႔သည္႔ေန႔က ေကာင္းကင္သည္ အခ်ိန္အခါမတိုင္ေသးဘဲ အနီေရာင္လႊမ္းေနခဲ႔သည္။ ထိုအနီေရာင္ေနာက္ခံေပၚမွာ အနက္ေရာင္ငွက္တစ္အုပ္ ေျမာက္အရပ္မွ ေတာင္အရပ္သို႔ ျပန္႔က်ဲစြာ တိတ္ဆိတ္စြာပ်ံသန္းသြားခဲ႔သည္။ ထိုေန႔ကို ကၽြန္မဘယ္ေတာ႔မွ ေမ႔ႏို္င္ေတာ႔မည္မဟုတ္ပါ။ ဘာေႀကာင္႔လဲဆုိေတာ႔ အနီေရာင္ေကာင္းကင္အေနာက္ခံနွင္႔ အနက္ေရာင္ငွက္မ်ားသည္ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္စြာ ေ၀ခြဲရခက္လွေသာ စိတ္ကူးကမၻာသစ္တစ္ခု၏ ေရွ႕ေျပးနိမိတ္တစ္ခုဟု က်မလက္ခံလုိက္ရေသာေႀကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။

ထိုညေနက ျမက္ေတာကြင္းျပင္တြင္ ပုစဥ္းေတြလည္း ပ်ံ႔၀ဲေနခဲ႔ပါသည္။သူတို႔က ေတာ္ေတာ္နိမ္႔နိမ္႔ ပ်ံသန္းႀကသျဖင္႔ ကၽြန္မတို႔လမ္းေလွ်ာက္ေနရင္း အသာလႊဲလိုက္ေသာလက္တို႔ျဖင္႔ အလိုက္သင္႔ လွမ္းဖမ္းဆုပ္လို႔ေတာင္ ရနုိင္ပါသည္။ ျမက္ခင္းသည္ ႏွင္းေငြ႔ျဖင္႔ စိုစြတ္ေနခဲ႔သည္။ျမက္ရြက္မ်ားေပၚ ႏွင္းေလွ်ာက္ေသာအခါ ကၽြန္မ၏ဖိနပ္လြတ္ေနေသာ ေျခေခ်ာင္းဖ်ားကေလးေတြ၌ စိုစြတ္မႈကို ေအးစက္စက္ရွတတ အရသာႏွင္႔အတူ ခံစားေနခဲ႔ရသည္။ကၽြန္မတို႔၏ ေဘးမွာ ဘယ္ဆီကိုသြားမွန္းမသိေသာ ရထားသံလမ္းေဟာင္းတစ္ခုရွိသည္။သံလမ္းေဟာင္းဟုေျပာရသည္ကကၽြန္မမႀကာခဏလမ္းေလွ်ာက္ေလညွင္းခံရင္း ႀကံဳမိသမွ် ဘယ္တုန္းကမွ ထိုသံလမ္းေပၚမွာ ရထားတစ္စီး ျဖတ္သြားသည္ကုိမေတြ႔ခဲ႔ရဖူးေသာေႀကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။ထို႔ေႀကာင္႔လည္း ရထားသံတစ္ခုကို ကၽြန္မအာရံု၌ခပ္သဲ႔သဲ႔ႀကားလိုက္ရေသာအခါ စိတ္လွုပ္ရွားသြားခဲ႔သည္။ ကၽြန္မတို႔ႏွင္႔မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေကာင္းကင္အျပာေရာင္ထဲမွ ရုတ္တရက္ေဖာက္ထြက္ လာသလိုပဲ ရထားတစ္စီးလာေနခဲ႔ပါသည္။

*************************************************************

ထိုေန႔လယ္ခင္းေလးက ကၽြန္မအလုပ္လုပ္ေသာေဆးရံုသို႔ မူယာေရာက္ရွိလာခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မကေဆးရံုႀကီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာနသို႔ အလွဴေငြမ်ားသြားအပ္လုဆဲဆဲျဖစ္သည္။ က်မ၏ လက္ထဲတြင္ မႀကာေသးမီကမွ ေရတြက္ထားေသာ ေငြတစ္ေသာင္းခြဲ ႏွစ္ထုပ္ရွိေနသည္။

"နီလာ……ဘယ္သြားမလို႔လဲ"

မူယာက အေမာတေကာ ေရာက္လာျပီး ေမးသည္။
မူယာသည္ ေႀကာ႔ရွင္းလွပေသာကိုယ္ခႏၶာကို အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္သည္အထိ ထိန္းထားနိုင္ဆဲျဖစ္သည္။တကယ္ဆို မူယာကလည္းသမီးႏွစ္ေယာက္အေမ၊ကၽြန္မကလည္း သားႏွစ္ေယာက္မေအ၊ သက္ခ်င္းအတူတူ၊အိမ္ေထာင္မိခင္ျဖစ္တာခ်င္းအတူတူ
ကိုယ္ခႏၶာခ်င္းက်ေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ကြာေလသည္။ ကၽြန္မသည္ မူယာအားျပံဳး၍ႀကိဳဆိုလိုက္ရင္း ကၽြန္မ၏ခပ္ဖိုင္႔ဖိုင္႔လုံးလံုး ကိုယ္ခႏၶာကို မသိမသာငံုႀကည္႔ကာ ရယ္ခ်င္သြားပါသည္။

"အလွဴေငြသြားအပ္မလို႔ပါဟာ…..သိပ္မႀကာပါဘူး၊ထိုင္ဦး"

ကၽြန္မစားပြဲေရွ႔က ကုလားထိုင္တြင္ မူယာ၀င္ထိုင္လိုက္သည္။ မူယာနားက နားကပ္သည္ အရင္တစ္ခါလာတုန္းကလို ငါးလံုးတြဲစိန္ပြင္႔ကေလးမ်ားမဟုတ္ေတာ႔ဘဲ ခပ္ေသးေသးတစ္လံုးတည္းစိန္နားကပ္ျဖစ္သြားသည္။ ေရွးတုန္းကစိန္ျဖစ္မွာပါပဲ။ သူ႔မ်က္ႏွာလႈပ္ရွားလိုက္သည္႔အခါ ထိုစိန္နားကပ္ေလးက အလင္းေရာင္ျဖာကာ လက္ခနဲလက္ခနဲျဖစ္သြားပံုုက ျငိမ္ျငိမ္သက္သက္လွလွကေလး။

"ဘာအလွဴေငြေတြလဲ …"

ကၽြန္မသည္ ထြက္သြားေတာ႔မည္႔ ေျခလွမ္းကိုျပန္ရုတ္သိမ္းကာ စားပြဲေဘးမွာ ခဏရပ္မိ၏။မူယာမ်ား အလွဴေငြထည္႔ခ်င္စိတ္ေပၚမလားဟူေသာ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ႏွင္႔ျဖစ္သည္။
"တစ္ခုက ေဆးရံုႀကီးေန႔စဥ္လူနာထမင္းစရိတ္ေပါ႔ဟာ၊ အိမ္ကေနလာအပို႔နိုင္တဲ႔လူနာေတြအမ်ားႀကီးဟ၊ တခ်ိဳ႔ကနယ္ကလာတဲ႔ဆင္းရဲသားေတြမို႔၊ တခ်ိဳ႔ကရန္ကုန္ကပဲ၊ဒါေပမဲ႔ အစြန္အဖ်ားက လာတက္တဲ႔ ဆင္းရဲသားေတြမိဳ႔ေပါ႔၊အဲလိုလူနာေတြကို ေန႔စဥ္ေဆးရံုကေကၽြးရတယ္ေလ၊ အာဟာရျပည္႔ရံု ဟင္းအသင္႔အတင္႔နဲ႔ ဆိုရင္ တစ္နပ္စာကို ေငြသံုးေထာင္က်မယ္၊ငါ႔တပည္႔ေလးေတြ သူတုိ႔နီးစပ္
ရာအခ်င္းခ်င္း စုလွဴထားတာက ဒီဘက္ကတစ္ေသာင္းခ"

မူယာအား တစ္ေသာင္းခြဲအထုပ္ကိုျပလိုက္သည္။

"ေနာက္တစ္ခုက ေဆး၀ယ္ဖို႔ လွဴတဲ႔ပိုက္ဆံ၊ေဆးရံုႀကီးမွာစရိတ္မွ်ေပး က်န္းမာေရးဆိုတဲ႔ သက္သာေဆးဆိုင္တစ္ခုရွိတာ နင္သိလား"

မူယာႀကားဖူရံုပဲ ႀကားဖူးမွာပါ။သူတို႔သည္ ျပည္သူ႔ေဆးရံုႀကီးေတြထက္ ပုဂလိကေဆးရံုေတြႏွင္႔ ပိုနီးစပ္သည္။တေလာတုန္းကမူယာ႔ခင္ပြန္း အဖ်ားႀကီး၍ေဆးရံုတင္လိုက္ရသည္မွာ အာရွေတာ္၀င္ အထူးကုေဆးရံုႀကီးမွာျဖစ္သည္။

"တခ်ိဳ႔လူနာေတြ ဆင္းရဲလိုက္ပံုမ်ား ….အဲဒီေဆးေတြေတာင္ မ၀ယ္နိုင္ဘူး၊သနားစရာအေကာင္းဆံုးက ကေလးေလးေတြပဲ၊၀မ္းေလွ်ာ၀မ္းပ်က္ေရာဂါျဖစ္မယ္ ၊ေသြးလြန္တုပ္ေကြးေရာဂါျဖစ္မယ္၊ အေဖအေမက ဆင္းရဲေတာ႔ ေဆးဖိုးရွာႀကံေနရတယ္၊အဲဒီအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ကိုယ္႔ဆီမွာ ေဆးအဆင္သင္႔ ရွိေနဖို႔ လိုတယ္၊ဒီေတာ႔ အလွဴခံရတာေပါ႔ မူယာရယ္၊နင္ေရာ လွဴသြားခ်င္လား"

မူယာေတြသြားသည္ ။
မူယာသည္ သဒၶါတရားတြန္႔တိုသူေတာ႔မဟုတ္ပါ။တစ္ခါတုန္းက ေရႊတိဂံုဘုရားသို႔သြားရင္း ထၤီးေတာ္တင္ပြဲအတြက္ သူ႔ပတၱျမားလက္စြပ္ကို ခၽြတ္လွဴခဲ႔ဖူးသူျဖစ္ပါသည္။

"ကုသလို႔ အလြန္လြယ္တဲ႔ေရာဂါေလးေတြကို မကုနိုင္လို႔ ေသသြားရတဲ႔ကေလးေတြရဲ႔ဘ၀ဟာ ဘယ္ေလာက္ရင္နာဖို႔ေကာင္းသလဲ။လိုသမွ်ပိုက္ဆံကလဲ သိ္န္းဂဏန္းမဟုတ္၊ ေသာင္းဂဏန္းမဟုတ္၊ ေထာင္ဂဏန္းေလးပဲ ၊ဒီေတာ႔ခ်မ္းသာတဲ႔လူမွ လွဴနိုင္တာမဟုတ္ဘူေလ၊သာမန္သူလိုကိုယ္လိုလူထဲကပဲ ေစတနာရွင္ေတြက လွဴနိုင္တာပဲ"

မူယာရယ္ေမာပါသည္။

"ေၾသာ္…စိတ္ရွုုပ္လို႔အိမ္ကထြက္လာပါတယ္၊လွူမႈေရး ေဟာေနျပန္ျပီ၊နီလာ…နင္ဟာေလ သူမ်ားအပူ ကိုယ္႔အပူေတာ္ေတာ္လုပ္နိုင္တဲ႔မိန္းမ"

ကၽြန္မေခါင္းယမ္းရင္း ရယ္ေမာလုိက္ရပါသည္။ ဒါျဖင္႔ မူယာ ဒီကိစၥကိုစိတ္မ၀င္စားဘူးေပါ႔။

"ဒါျဖင္႔ …နင္ဒီမွာခဏထိုင္ခဲ႔ဦး၊ငါဒီေငြေတြသြားအပ္လိုက္ဦးမယ္၊မႀကာဘူးေနာ္"

"ေအး"

ကၽြန္မအလွဴေငြအပ္ျပီး ျပန္လာေသာအခါ မူယာသည္ကၽြန္မ၏ စာအုပ္ဗီရိုကို စူးစမ္းေလ႔လာေနခဲ႔၏။ ေဆးရံုႏွင္စာအုပ္ဘာဆိုင္သလဲဟု မူယာကေမးလာခဲ႔လွ်င္ က်မရွင္းျပစရာေတြ ရွိပါသည္။ကၽြန္မတို႔သည္ ေဆးရံုတာ၀န္ ေဆးခန္းတာ၀န္ လူေတြကိုက်န္းမာေရးအသိ၊လူမူေရးအသိရွိေအာင္ ပညာေပးဆြဲေဆာင္ဖို႔ အခ်ိန္မရပါ။ လူေတြကလည္း စား၀တ္ေနေရးမွာ အင္အားစိုက္ထုပ္ရ၊ရုန္းကန္ရ ေမာပန္းလွျပီျဖစ္လို႔ ပညာေပးခံရဖို႔ စိတ္္မ၀င္စားပါ။သည္ေတာ႔ နွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အခ်ိန္ကုန္စရာမလိုေအာင္ ေဆးရံုမွာရွိေနေသာ နာလန္ထလူနာေတြ၊လူနာေစာင္႔ေတြ ဖတ္နုိင္ဖို႔ စာအုုပ္ဗီရိုေတြ ထားေပးခဲ႔ပါသည္။

"ဒီ စာအုပ္ေတြက နင္ဖတ္ဖို႔ေတာ႔ မဟုတ္နိုင္ဘူး"

မူယာကကၽြန္မအား မ်က္ခံုးပင္႔ႀကည္႔ လ်က္ေျပာသည္။

"ေအး…ဟုတ္တယ္၊ငါအတြက္မဟုတ္ဘူး၊လူနာေတြ၊အေစာင္႔ေတြအတြက္ပဲ"

"တို႔ကစာဖတ္ႏိုင္လို႔လား"

"ေ၀ဒနာေတြနဲ႔နည္းနည္းေ၀းသြားတဲ႔အခါ၊ဒါမွမဟုတ္ေ၀ဒနာေတြကို လမ္းလႊဲပစ္ခ်င္တဲ႔အခါမွာ သူတို႔စာဖတ္ႀကပါတယ္၊မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ေတာ႔သတိထားရတာေပါ႔ဟာ၊လူေတြက်န္းမာေရးအသိေရာ၊လူမွူေရးအသိေရာ ေတာ္ေတာ္ေလးလိုေသးတယ္မူယာရဲ႔"

မူယာပခံုးတြန္႔သည္။ "နင္ဆီလာတိုင္း..ဒါမ်ိဳးတစ္ခုမဟုတ္တစ္ခုေတာ႔ႀကားရတာပါပဲ၊မထူဆန္းပါဘူး၊ ကဲ…ငါတို႔တစ္ခုခု သြားစားႀကရေအာင္၊ျပီးမွ နင္႔ေဆးခန္းကိုသြားေပါ႔"

"ေအး…နင္ကားပါလား"

"မပါဘူး၊ငါ႔ဒရိုက္ဗာ နယ္ခဏျပန္သြားတယ္၊ငါလဲ ကားမေမာင္းခ်င္ဘူး၊ငါတကၠစီနဲ႔လာတာ"

"နင္႔ေယာက်ာၤးကေရာ"

"အို…နင္ကလဲ သူမွာတာ၀န္ေတြကအမ်ားႀကီး။သူ႔ထက္သူလူစြမ္းေကာင္းေတြခ်ည္းပဲ၊ ငါ႔ကိုလွည္႔ေတာင္ မႀကည္႔အားပါဘူး"

"ၿပီးေရာ ………ဒါဆိုငါ႔ကားနဲ႔သြားႀကမယ္ေလ၊ျပီးရင္ နင္႔ကိုအိမ္ျပန္ပို႔ေပးျပီးမွ ငါ႔ေဆးခန္းကိုသြားမယ္"

"ေကာင္းတယ္…လိမၼာလိုက္တဲ႔သူငယ္ခ်င္း"

ကၽြန္မႏွင္မူယာသည္ ကုိးတန္း ဆယ္တန္းမွာအတူေက်ာင္းတက္ခဲ႔ႀကေသာ ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္သည္။တကၠသိုလ္ခ်င္း မတူသည္႔အတြက္ ငါးႏွစ္ဆယ္ႏွစ္ေတာ႔ေ၀းသြားႀကေသးသည္။ေနာက္ေတာ႔ သူမဂၤလာေဆာင္သည္႔အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မတို႔ျပန္ဆက္သြယ္သြားမိႀကသည္။ ထို႔ေနာက္ သူလည္းသမီးေတြရ၊ ကၽြန္မလည္းသားေတြရ။သားေရးသမီးေရးကေလးေတြပညာေရး ေျပာဆိုတုိင္ပင္ရင္းဟိုတုန္းကလိုပင္ ျပန္လည္ရင္းႏွီးခင္မင္သြားခဲ႔သည္။

ပို၍ပို၍၀ေသာ ကၽြန္မကုိယ္ခႏၶာကိုသူက ေလွ်ာ႔ေစခ်င္သည္။ အစားအေသာက္လညး္ စည္းကမ္းတက် စားေစခ်င္သည္။ ကၽြန္မကဆရာ၀န္ျဖစ္လ်က္ႏွင္႔သူလို အစားအေသာက္မဆင္ျခင္ႏိုင္ေပ။သူကေတာ႔ သူ႔ကိုယ္ခႏၶာအတြက္ ေန႔စဥ္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ခ်ိန္သူ၊ေန႔စဥ္ ကယ္လိုရီကို တြက္၍စားေသာက္သူျဖစ္သည္။ ဒါေႀကာင္႔လည္း ယခုလို သြယ္လ်လွပေနျခင္းျဖစ္ပါသည ္။

"ဒီအခ်ိန္က ေကာ္ဖီေသာက္လို႔ေကာင္းတယ္ မူယာ၊ငါတို႔ ေဂ်ဒိုးနတ္ကိုသြားမလား၊

"ကၽြန္မ၏ကားဒက္ရွ္ဘုတ္ထဲမွ သီခ်င္းတိပ္ေခြတစ္ခုကို ယူႀကည္႔ရင္း မူယာႏွာေခါင္းရံွု႔ပါသည္။ သူကၽြန္မဒိုးနတ္ေတြစားစားေနတာသေဘာမက်ပါ၊ဘာမွမပါသည္႔ ပလိန္းသက္သက္ ဒိုးနတ္ကိုေတာင္ သူကေတာ႔မစားပါ၊ ၀မွာစိုးလို႔တဲ႔။ ကၽြန္မေခ်ာကလက္ဒိုးနတ္ စားတာျမင္လွ်င္ အလြန္အူယားသူ ျဖစ္သည္။

"မသြားဘူး၊ဖူဂ်ီပဲသြားမယ္၊ ကုန္က်စရိတ္ငါခံမယ္၊ဒါပဲ"

တစ္ခါတစ္ေလ စိတ္လိုလက္ရလာသူကို စိတ္အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ေစခ်င္ေသာေႀကာင္႔ ကၽြန္မသေဘာတူလိုက္ပါသည္။ ကၽြန္မ၏ေဆးခန္းက ညေန၆နာရီမွာစမည္။ကၽြန္မကို ေကာ္ဖီဆိုင္မွာ တစ္နာရီေလာက္ေတာ႔ အခ်ိန္ျဖဳန္းနိုင္ပါလိမ္႔မည္၊ ေလေအးစက္ျဖင္႔ လတ္ဆတ္ေအးျမေသာ အခန္းထဲတြင္ ကၽြန္မႏွင့္မူယာသည္ သူ႔မိသားစု ကိုယ္႔မိသားစုျပသနာမ်ား၊ဟာသမ်ားကို အျပန္္အလွန္ေျပာရင္း စိတ္လြတ္လပ္မႈကို တစ္ခဏေတာ႔ ရႀကသည္။

"ဒါနဲ႔….နင္႔တိုက္ခန္းေလွခါးေထာင္႔ခ်ိဳးမွာ အရင္လိုလူေတြလာလာအိပ္တုန္းလား"

မူယာက သတိတရေမး၏။

"အင္း…တစ္ခါတစ္ခါေတာ႔ေတြ႔ေသးတယ္၊မိုးရြာတဲ႔ညေတြ ဆို ၊ကေလးေသးေသးေလးေတြနဲ႔ အေမနဲ႔ေပါ႔"

မူယာကထိုကိစၥကို သေဘာမက်ေပ။ သို႔ေသာ္ကၽြန္မမတတ္ႏိုင္ပါ။ ထိုဒုကၡသည္ကေလးမ်ားကို ကၽြန္မႏွင္မထုတ္ရက္ပါ။ ကၽြန္မတို႔တိုက္ခန္း ေလွကားရင္းမွာလည္း တံခါးမရွိ၊ ပိတ္ထားလို႔မရပါ။

"နင္တို႔ သည္းညည္းခံေနႏိုင္တာ အံ့ႀသတယ္။ငါသာဆို ရပ္ကြက္လူႀကီးေတြတိုင္ၿပီး ႏွင္ထုတ္ပစ္တာႀကာၿပီ"

မူယာကေတာ့ တန္ဖိုးႀကီးရပ္ကြက္မွာ ျခံႏွင့္၀င္းႏွင့္အုတ္တံတုိင္းႏွင့္ လံုျခံဳစြာ သီးသန္႔ေနထိုင္သူမို႔ ကၽြန္မတို႔ေနရာမွာ စိတ္ကူးျဖင့္ေတာင္ ေနႀကည့္လို႔ရမည္မထင္ပါ။

"တကယ္ေတာ့ ေရရွည္စဥ္းစားရမယ့္ကိစၥေတြ အမ်ားႀကီးမူယာရဲ႕၊ ကိုယ္ကသိပ္အမ်ားႀကီးမတတ္ႏိုင္၊ စည္းရံုးေရးလည္းမလုပ္ႏိုင္၊ မ တည္ေငြလဲ မတတ္ႏိုင္ေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒါ…ကိုယ္တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကူညီတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားရမွာေပါ့"

ဆင္းရဲက်ပ္တည္းမႈေတြ၊ အိုးအိမ္မဲ့ျပသနာေတြ၊ အလုပ္လက္မဲ့ျပသနာေတြေႀကာင့္ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္၏ ေကာ္ဖီေတြလည္း အရသာပ်က္ကုန္၊ ေအးစက္ကုန္ေတာ့သည္။
ေနာက္ေတာ့ကၽြန္မကပဲ ေဆးခန္းနားက ျမက္ခင္းျပင္သံလမ္းေဘးမွာ လမ္းေလွ်ာက္ေလညင္းခံဖို႔ အႀကံျပဳခဲ့သည္။

*************************************************************

ရထားသံလမ္းတိုအျပတ္တစ္ခု၏ အစြန္နားတြင္ ကၽြန္မ၏ကားကို ရပ္လိုက္သည္။ မူယာက ကားထဲမွာခ်က္ခ်ခဲ့ၿပီး အျပင္မွေန၍ တံခါးပိတ္ေသာအခါ ခလုတ္ကဖိထားသည့္အတိုင္း မေနဘဲအေပၚ ျပန္တက္လာ၏။

"ခလုတ္ကို နည္းနည္းမ ထားၿပီး မလႊတ္ဘဲ တြန္းပိတ္မူယာ၊ ငါ့ကားကနည္းနည္းစုတ္တယ္ "

ထို႔ေနာက္ မူယာရွိရာသို႔ ေလွ်ာက္သြားၿပီး ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ပိတ္လိုက္ရသည္။

"စုတ္တယ္မေျပာပါနဲ႕နီလာရယ္၊ အခုနင့္ကားသိန္းတစ္ရာေလာက္ ေပါက္ေနၿပီ သိလား"

ကၽြန္မဒီကားကို ၀ယ္တုန္းက ငါးသိန္းခြဲပဲ ေပးရပါသည္။ အဲသည္ငါးသိန္းခြဲကိုပင္ ႏွစ္ႏွင့္ခ်ီ၍ ကၽြန္မစုေဆာင္းရသည္။ မူယာက ကား၀ယ္ဖို႔ တိုက္တြန္းလြန္းလို႔ ၀ယ္ျဖစ္သြားျခင္းျဖစ္၏။ ကားေစ်းေတြက မွန္းဆ၍မရႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ကေမာက္ကမေတြျဖစ္လာေတာ့ ကၽြန္မ၏ကားသည္ သံုးႏွစ္အတြင္း ငါးသိန္းခြဲမွ သိန္း၁၀၀ ျဖစ္သြားေလသည္။ ကားေစ်းေတြသာ တစ္ရွိန္ထိုးတက္ေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔ဆရာ၀န္လခ၊ သမားေတာ္စမ္းသပ္ခေတြက လိုက္တက္လာျခင္း မရွိခဲ့။ ထို႔ေႀကာင့္ အခုလိုအခ်ိန္မ်ိဳးက်မွ ကၽြန္မကား၀ယ္ရမည္ဆိုလွ်င္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕မွ် သိန္း၁၀၀ကို ရွာလို႔ရမွာမဟုတ္။

"ဒီနားကေလက သန္႔တယ္မူယာရဲ႕၊ ငါစိတ္လိုလက္ရရွိတိုင္း ဒီေနရာေလးကို ေရာက္ေရာက္လာၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ေနက်"

မူယာက လက္ႏွစ္ဖက္ကို ခပ္လႊဲလႊဲထားလ်က္ အသက္ကိုတ၀ႀကီး ရႈိက္ရွဴရင္း ၿပံဳး၏

"ဘာလဲ၊ ကိုေက်ာ္သက္နဲ႔ ရန္ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္တိုင္း ဒီလာေနက်လား"

ကၽြန္မဘာမွမေျပာဘဲ အသံထြက္ ရယ္ေနလိုက္ပါသည္။

ေကာင္းကင္သည္ အခ်ိန္မတိုင္ေသးဘဲႏွင့္ နီေနသည္။ တိမ္အဆုပ္ေတြမရွိဘဲ တိမ္အမွ်င္တန္းေလးေတြပဲ ရွိေန၏။ အနီေရာင္သည္ အေနာက္ျခမ္းေကာင္းကင္သာမကပဲ အေပၚတည့္တည့္ေကာင္းကင္ထိ ေရာက္ေနသည္။ ေလထဲတြင္ စိမ္းေရႊေရႊရနံ႕တစ္ခုရသည္။ သစ္ရြက္စိမ္းနံ႔လား၊ ေတာပန္းတခုခု၏ ရနံ႔လား၊ ကၽြန္မ မေ၀ခြဲတတ္ပါ။

ထို႔ေနာက္ ေတာင္ပံခတ္သံ တျဖန္းျဖန္း အစုအေ၀းကို သဲ့သဲ့ႀကားလိုက္ရၿပီး ေကာင္းကင္မွာအနက္ေရာင္ငွက္ေတြကို ျမင္လိုက္ရသည္။ အျမင့္မွာ ပ်ံသန္းသြားေသာ ထိုအနက္ေရာင္ငွက္မ်ားသည္ က်ီးကန္းေတြလား၊ ဆက္ရက္ေတြလား ကၽြန္မ မသဲကြဲေပ။ အရွိန္က လ်င္ျမန္လွသည္။ ေအာ္သံဆူသံလည္း မႀကားရ။ ေတာင္ပံခတ္သံကိုသာ တ၀က္တပ်က္ ႀကားလိုက္ရသည္။ အနီေရာင္ေနာက္ခံမွာ ျပန္႔က်ဲသြားေသာ အနက္ေရာင္ေတြသည္ ငွက္ေတြဟုသိလိုက္ ရခ်ိန္၌ ငွက္ေတြအေ၀းသို႔ ေရာက္ကုန္ၿပီ။

ထို႔ေနာက္ ထူးဆန္းေသာအရာတစ္ခု ျဖစ္သြားသည္။

ဘယ္တုန္းကမွ ရထားျဖတ္မသြားခဲ့ဖူးေသာ သံလမ္းေပၚမွာ ရထားတစ္စီး ေရာက္လာသည္။ ရထားသံကို အရင္ႀကားရၿပီးမွ ရထားကိုျမင္ရျခင္းျဖစ္သည္။

အနီေရာင္မိုးေကာင္းကင္၊ အနက္ေရာင္ငွက္မ်ား၊ အစိမ္းေရာင္ျမက္ခင္း၊ ယခုအခါ အ၀ါေရာင္ရထား။ ဟုတ္ပါရဲ႕၊ ရထားအေရာင္မွာ ကၽြန္မတစ္ခါမွ မျမင္ဖူးေသာ အ၀ါေရာင္ေတာက္ေတာက္ နႏြင္းေရာင္ ျဖစ္ေနသည္။

ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ ရထားသံလမ္းႏွင့္ ခပ္ခြာခြာလြတ္လြတ္ ေလွ်ာက္ေနႀကသည္ျဖစ္ေနလ်က္ ရထားလာေနေသာအခါ ေဘးသို႔ ပို၍ေ၀းေအာင္ ခြာ၍ေလွ်ာက္လိုက္ႀကပါသည္။

"ဒီရထားက ဘယ္သြားမယ့္ရထားလဲ"

ကၽြန္မ မသိပါ။

ထို႔ေနာက္ ရထားသည္ ကၽြန္မတို႔ဆီသို႔ နီးနီးလာသည္။ ရထား၏တုန္ခါမႈေႀကာင့္ ကၽြန္မရပ္ေနရာေျမျပင္သည္ တုန္ခါေနသည္။

ရထားသည္ကၽြန္မေမွ်ာ္လင့္ထားသလို တြဲေတြကအမ်ားႀကီးမဟုတ္၊ ေခါင္းတြဲႏွင့္ ေနာက္ကတြဲတစ္တြဲတည္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတို႔အနားမွ အသံျမည္ဟည္းကာ ျဖတ္သန္းသြားခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မ၏ထဘီအနားေတြပင္ တဖ်တ္ဖ်တ္လႈပ္ခတ္သြား၏။ ပုစဥ္းေလးေတြေရာ ျမက္ရြက္ေလးေတြေရာ လႈပ္ခတ္ယိမ္းယိုင္သြားႀကသည္။

ကၽြန္မတစ္ခုသတိထားမိသည္။
ရထားေပၚမွာ လူမပါပါ။ ေမာင္းသူလည္းမပါ၊ စီးသူလည္းမပါပါ။
ဟင္…ဘယ္လိုပါလိမ့္။တစ္ေနရာရာကေန လြတ္ထြက္လာေသာ ရထားႀကီးလား။
ကၽြန္မရထားသြားရာသို႔ ေနာက္ျပန္လွည့္၍ ႀကည့္မိသည္။ ထိုအခါကၽြန္မဦးေခါင္းတစ္ခုလံုး ရုတ္တရက္ႀကီးမားသြားသလို ခံစားလိုက္ရသည္။
ဟိုးအေ၀းက ရထားသံလမ္းေပၚမွာ ကေလးေလးတစ္ေယာက္ ထိုင္ေနသည္။ေဘးမွာ ဘယ္သူမွမရွိ၊ ကေလးတစ္ေယာက္တည္း။
ကၽြန္မတစ္ကိုယ္လံုး တုန္လႈပ္အံ့ႀသမႈျဖင့္ ေအးစက္ေတာင့္တင္းသြားပါသည္။

"ဟယ္ မူယာ… ကေလးေလးေတာ့ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ"

လွမ္းေအာ္သတိေပးဖို႔ကလည္း ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ကေလးကေ၀းေနသည္။ အေျပးသြားၿပီး ေကာက္ခ်ီေဘးခ်ရေအာင္လည္း ကၽြန္မတို႔သည္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕မွ်ရထား၏အရွိန္ကို မီေအာင္မေျပးလိုက္ႏိုင္။ ဘုရား ဘုရား… ဘာမွမသိေသာ ကေလးေလးကေတာ့ သံလမ္းေပၚမွာ ေအးေအးေဆးေဆး။

ကၽြန္မရင္တဒိန္းဒိန္းခုန္ေန၏။

"ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ၊ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ"

တစ္ခုရွိတာက ကၽြန္မတို႔ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ ရထားသံလမ္းလႊဲ ေမာင္းတံတစ္ခုရွိသည္။ လမ္းလႊဲေပးရမလား။ ရထားကလမ္းဆံုသို႔ ေရာက္လုနီးေနၿပီ။

"လမ္းလႊဲ… လမ္းလႊဲ"

လမ္းလႊဲက ဘယ္ဟာလဲဟု ကမန္းကတန္းရွာေသာအခါ ကၽြန္မတစ္ကိုယ္လံုးေအးစက္သြား၏။ ရထားသံလမ္းႏွစ္ခုခြဲထြက္သြားရာ တစ္ခုက သံလမ္းအရွည္၊ ကေလးရွိေနသည့္လမ္း။ တစ္ခုက… တစ္ခုကသံလမ္းတိုျပတ္၊ သံလမ္းသည္ တစ္ေနရာတြင္ တံုးတိစြာ အဆံုးသတ္သြားသည္။ ထိုေနရာတြင္… ထိုေနရာတြင္ ကၽြန္မ၏ကားကို ရပ္ထားခဲ့သည္။

လမ္းလႊဲေမာင္းတံကို ဆြဲခ်လိုက္လွ်င္ လူမပါေသာရထားသည္ မူလေနရာမွ လမ္းေႀကာင္းေျပာင္းသြားကာ သံလမ္းအျပတ္ဆီ ဦးတည္သြားႏိုင္သည္။ မူလသံလမ္းေပၚမွာ ရွိေနေသာ ကေလးေလးအသက္ခ်မ္းသာရာရမည္။ သို႔ေသာ္ ေခၽြးႏွီးစာျဖင့္ အႏွစ္ႏွစ္အလလ စုေဆာင္းၿပီးမွ ၀ယ္ယူခဲ့ရေသာ ကၽြန္မ၏ကားကေလး။ ရထားႀကိတ္မိၿပီး စုတ္ျပတ္တြန္႔လိမ္သြားေတာ့မည္။

ဟင့္အင္း…မလုပ္နဲ႕။

သို႔ေသာ္ ရထားသည္ ကေလးရွိရာ သံလမ္းအတိုင္း တစ္ရွိန္ထိုးေျပးသြားေနၿပီ။ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕အသက္၊ မ်က္စိတစ္မွိတ္စာအတြင္း ဆံုးရံႈးသြားလိမ့္မည္။ ကၽြန္မရင္ထဲမွာ နာက်င္သြားသည္။

မျဖစ္ဘူး၊ကေလးအေသမခံႏိုင္ဘူး။

ကၽြန္မသည္ ေမာင္းတံဆီသို႔ အားကုန္ေျပးသြားရန္ ကုိယ္ကိုလွည့္လိုက္၏။

ကၽြန္မ၏အျဖဴေရာင္ကားကေလးကို ကၽြန္မျမင္ရသည္။ ကၽြန္မမွာသည္ကားေလးတစ္စီးပဲရွိသည္။ ေနာက္ထပ္ကားတစ္စီး၀ယ္ဖို႔ဆိုတာ သည္ေခတ္ကာလေပါက္ေစ်းျဖင့္ အိပ္မက္ပင္မမက္ႏိုင္ပါ။ ကၽြန္မ၏အနာဂတ္၊ ကၽြန္မခင္ပြန္းႏွင့္ သားကေလးႏွစ္ေယာက္၏အနာဂတ္။

စဥ္းစား…တစ္ခုခုကို အျမန္စဥ္းစား။ ရထားက လမ္းဆံုသို႔ ေရာက္ေတာ့မည္။
ဘယ္ဟာကိုဆံုးရံႈးခံမလဲ။ ကေလးရဲ႕ အသက္လား။ ကၽြန္မ၏ကားကေလးလား။
ကၽြန္မေျခေတြလက္ေတြ တုန္ယင္ကာ ရပ္ေနရင္း ဒူးေတြညႊတ္ေခြလာသည္။ ကၽြန္မမ်က္စိအစံုကို မွိတ္ပစ္လိုက္၏။ရထားသည္ သံလမ္းအတိုင္း တဂ်ဴန္းဂ်ဴန္းေအာ္ျမည္လ်က္ တစ္ရွိန္ထိုး လိမ့္သြားပါသည္။

"နီလာ…"

ကၽြန္မမ်က္စိကို ဖြင့္ႀကည့္လိုက္ေသာအခါ ကၽြန္မအား မယံုႀကည္ႏိုင္ေသာ မ်က္လံုးတို႔ျဖင့္ တအံ့တႀသစိုက္ႀကည့္ေနေသာ မူယာကိုေတြ႔ရသည္။

မူယာ့အႀကည့္ကို ကၽြန္မနားလည္လိုက္ပါသည္။
နင္ေတာ္ေတာ္ရက္စက္ပါလား နီလာ။ ကေလးတစ္ေယာက္အသက္ကို နင္မကယ္ခ်င္ဘူးေပါ့။
"နင္ငါ့ကိုအဲလိုမႀကည့္နဲ႔မူယာ၊ နင္မႀကည့္နဲ႕၊ ငါ့မွာဒီကားေလးတစ္စီးပဲ ရွိတာ"
မူယာက ေခါင္းယမ္းေနသည္။ ထို႔ေနာက္သံလမ္းအရွည္ႀကီးအတိုင္း လွမ္းေငးႀကည့္၏။
ကၽြန္မသည္ အေ၀းမွာ ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါး ေသးသြားၿပီျဖစ္ေသာ ရထားကိုလွမ္းႀကည့္ေသာအခါ သံလမ္းကိုမျမင္ရေအာင္ ေက်ာ္ပစ္ၿပီးႀကည့္ရ၏။ သံလမ္းေပၚမွာ ေသြးအလိမ္းလိမ္းျဖင့္ အပိုင္းပိုင္းျပတ္ေနမည့္ ကေလးေလးအေလာင္းကို မျမင္ရဲေသာေႀကာင့္ ျဖစ္သည္။

"တကယ္လို႔ အဲဒီလမ္းလႊဲမွာ ရွိေနတာက ငါ့ကားမဟုတ္ဘဲ နင့္ကားဆိုရင္ နင္ဒီေမာင္းကို ဆြဲမလားမူယာ၊ ငါ့ကိုမညာဘဲ အမွန္အတိုင္းေျဖ"

မူယာတစ္ခဏေတြသြားသည္။ ထို႔ေနာက္ မ်က္ႏွာကိုေမာ့လ်က္ ေျဖသည္။

"ဆြဲမယ္"

ကၽြန္မသည္ ႀကားရေသာစကားကို မယံုႏိုင္ပါ။

"ဆြဲမယ္…ဟုတ္လား၊ နင့္ကားကသိန္း၃၀၀တန္တာေနာ္"

"ဒါေပမယ့္ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕အသက္က သိန္း၃၀၀ဆိုတဲ့ ကားထက္ပိုၿပီး တန္တယ္ေလ"

မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ မူယာအဲသည္စကားကို တကယ္ေျပာတာမဟုတ္ႏိုင္ပါ။

သံလမ္းအဆံုးမွာ ရွိေနတာက သူ႔ကားမဟုတ္လို႔ အလြယ္တကူေျပာလိုက္တာပါ။ ခက္တာက သူ႔ကို နင္ညာေနတာဟု စြပ္စြဲဖို႔လည္း မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ တကယ္စမ္းသပ္ႀကည့္လို႔ရလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ၊ အခုေတာ့ ကၽြန္မမွာသာ အညွာအတာမရွိသူ၊ ရက္စက္သူ၊ ကိုယ့္ပစၥည္းကိုယ္ ႏွေျမာတြန္႔တိုသူ ျဖစ္ရပါသည္။

"အဲဒီ့စကားကို ေျပာရံုေျပာဖို႔က လြယ္တယ္မူယာ၊ ေျပာလို႔လဲလွပါတယ္၊ဒါေပမယ့္ နင္တကယ္အဲလိုစြန္႔လႊတ္ႏိုင္မလားဆိုတာ ငါသိပ္သိခ်င္တာပဲ"
"ဘာလဲ….နင္မယံုဘူးလား"
"မယံုႏိုင္ဘူး"
"ငါလဲ နင္အခုလို ကေလးအသက္ကို စေတးလိုက္လိမ့္မယ္လို႔ မယံုခ်င္ခဲ့ပါဘူး"
"စေတးတယ္လို႔မေျပာနဲ႔မူယာ၊ ကေလးကို ငါစေတးတာမဟုတ္ဘူး၊ ကေလးကသူ႔ဟာသ ူသံလမ္းေပၚမွာ ရွိေနတာ၊ နင့္စကား အသံုးအႏႈန္းမွားေနတယ္၊ ကေလးေသသြားတာ ငါ့အျပစ္မဟုတ္ဘူး"
"ဒါေပမယ့္ ကေလးကို နင္ကယ္ႏိုင္တယ္ေလ၊ ရထားကိုလႊဲဖို႔ ေမာင္းတံကိုဆြဲခ်လို႔ ရတယ္ေလ။ နင္မလုပ္ခဲ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ နင့္စည္းစိမ္အပ်က္မခံႏိုင္လို႔၊ လူ႔အသက္ဆိုတာကို နင့္စည္းစိမ္ေလာက္အေရးမစိုက္လို႔"
မူယာ့အသံက စြပ္စြဲသည့္အသံျဖစ္လာသည္။ ကၽြန္မကို လက္ညိႈးထိုးၿပီး စြပ္စြဲေနသလိုပဲ။
"ဟုတ္တယ္ပဲထားပါ၊ ငါ့စည္းစိမ္ကို စေတးၿပီး ကေလးကို ငါမကယ္ခဲ့ဘူးလို႔ စြပ္စြဲပါ၊ ဒါအမွန္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေနရာမွာ နင့္ကားဆိုရင္ နင္စေတးမယ္လို႔ ငါမထင္ပါဘူး၊ နင့္မွာ လူမႈေရးစိတ္ဓာတ္ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ဘဲနဲ႕၊ အဲဒါငါအသိဆံုးပဲေလမူယာ၊ ငါအသိဆံုးပဲ၊ နင့္စည္းစိမ္အပ်က္ခံၿပီး ကယ္ဖို႔ကိုမေျပာပါနဲ႔ဦး၊ ဘာစည္းစိမ္မွ ပ်က္စရာမလိုဘဲနဲ႔ေတာင္ နင္ဘယ္ကေလးရဲ႕အသက္ကို ကယ္ခဲ့ဖူးလို႔လဲ"
ကၽြန္မေလသံမာမာျဖင့္ ျပန္စြပ္စြဲလိုက္မိပါသည္။
ကၽြန္မစကားေႀကာင့္ မူယာတစ္ခ်က္ မ်က္ႏွာပ်က္သြား၏။ ကၽြန္မဖိနင္း၍ေျပာပစ္လိုက္ပါသည္။
"ဘယ္သူ႔အတြက္ ဘယ္ေလာက္ နင္အေရးထားခဲ့ဖူးလို႔လဲ၊ ငါဆိုရင္လူေတြရဲ႕ အသက္ကို ခဏခဏကယ္ခဲ့ဖူးတယ္၊ လူ႔အသက္တစ္ခုရဲ႕တန္ဖိုးအေႀကာင္း ငါ့ကိုလာမေျပာနဲ႔၊ ငါအသိဆံုးပါ၊ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕အသက္တန္ဖိုး ဘယ္ေလာက္ႀကီးတယ္ဆိုတာ ငါအသိဆံုးပါ၊ အဲဒီတန္ဖိုးႀကီးတယ္ ဆိုတဲ့အသက္ေတြ ပစ္စလက္ခတ္ ဘယ္လိုဆံုးရံႈးေနရတယ္ဆိုတာလဲ ငါအသိဆံုးပါ၊ လူေတြျဖဳတ္ခနဲ၊ ျဖဳတ္ခနဲ ေသေနတာကို မ်က္ျမင္သက္ေသအျဖစ္ ေစာင့္ႀကည့္ေနခဲ့ရတာ မ်ားလွၿပီ၊ ေဟာဒီသံလမ္းေပၚက ကေလးေလးဖ်တ္ခနဲ ေသသြားသလိုပဲ၊ မေသသင့္တဲ့ ေရာဂါကေလးနဲ႕ ကုဖို႔အလြန္လြယ္တဲ့ ေရာဂါေလးေတြနဲ႔ မျဖစ္စေလာက္ ေရာဂါေလးေတြနဲ႔ ကေလးေတြဖ်တ္ခနဲေသေသကုန္တာ ငါျမင္ေနရတယ္၊ ငါကူႏိုင္သေလာက္ကူတယ္၊ ငါ့ပတ္၀န္းက်င္ကလူေတြကိုပါ အကူအညီေတာင္းတယ္၊ အဲဒီလူမႈေရးေတြထဲမွာ နင့္ကိုဆြဲေခၚဖို႔ ငါအၿမဲႀကိဳးစားတယ္၊ နင္ဘယ္တုန္းက ေငြတစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ မလွဴခဲ့မကူခဲ့ဘူး၊ ဒါနဲ႔မ်ားနင္ကနင့္သိန္း၃၀၀တန္ကားကို ပ်က္စီးခံၿပီးေဟာစိုကေလးအသက္ကို ကယ္မယ္လို႔ေျပာေနတယ္၊ အဲဒါကို ငါဘယ္လိုယံုရမလဲ၊ ကဲ… ေျပာပါဦး"

မူယာၿငိမ္သက္သြား၏။ သို႔ေသာ္၀န္ခံသည့္အဓိပၸာယ္ျဖင့္ ၿငိမ္သက္သြားသည္ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ကၽြန္မကိုႏိုင္ေအာင္ ေျပာဖို႔အားယူေနတာပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ သံလမ္းေပၚမွာရွိေနသည့္ ေႀကကြဲဖြယ္ရာ အနိဌာရံုျမင္ကြင္းတစ္ခုကို ေရွာင္ဖယ္ရင္း တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အျပစ္တင္ေနမိႀကျခင္းသာျဖစ္သည္။ ေရွ႕မွာက ကၽြန္မတို႔မႀကည့္ရဲ မျမင္ရဲေသာ အမွန္တရားတစ္ခုရွိေနပါသည္။
"ဒါေပမယ့္ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ နင္ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕အသက္ကို ကယ္ႏိုင္လ်က္သားနဲ႔မကယ္ဘဲ အေသခံခဲ့ၿပီးၿပီေလ၊ အဲဒါကေတာ့ ငါ့မ်က္ျမင္ပဲ"
မူယာခါးသီးစြာေျပာ၏။
"ဟုတ္တယ္၊ အဲဒီကေလးကို ငါအေသခံခဲ့တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ငါ့ကားက ငါ့ေခၽြးႏွီးစာနဲ႕စုေဆာင္းထားတဲ့ ငါ့စည္းစိမ္အကုန္ပဲ၊ အဲဒါကိုငါအပ်က္မခံႏိုင္ဘူး၊ ဒီကားကလာဘ္ရတဲ့ေငြေတြနဲ႕ ၀ယ္ထားတာမဟုတ္ဘူး၊ အေခ်ာင္ရထားတာမဟုတ္ဘူး"
"နင္ဘာစကားေျပာတာလဲ"
ကၽြန္မစကားက မူယာ့ကိုထိသြားပံုရသည္။
"ဘာစကားေျပာတယ္ ထင္လို႔လဲ၊ အဲဒီစကားပဲေလ"
မူယာသည္ကၽြန္မအား စူးစူးရဲရဲစိုက္ႀကည့္လာ၏။ ကၽြန္မလည္း မူယာ့ကို ခပ္စိန္းစိန္း ျပန္ႀကည့္မိသည္။
ထိုခဏမွာပင္ အံ့ႀသစရာအျဖစ္အပ်က္ကို ကၽြန္မတို႔ျမင္ရသည္။
ရထားလမ္းဆံုးဆီမွလူတစ္ေယာက္ ေလွ်ာက္လာေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထိုသူ၏ပခံုးထက္တြင္ ေက်ာပိုးအိတ္တစ္ခုလြယ္ထား၏။ ရထားသံလမ္း၏ ဇလီဖားတံုးမ်ားအတိုင္း နင္းေလွ်ာက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတို႔ကို ျမင္ေတာ့ ထိုလူကလက္လွမ္းျပ၏။ ထိုလူေလွ်ာက္လာေနသည္မွာ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ။ လမ္းမွာ ရထားနဲ႕ မဆံုမိသလို၊ ကေလးအေလာင္းကိုလည္း မျမင္ခဲ့ရ၊ မေတြ႔ခဲ့ရသလိုလို။

"သံလမ္းေပၚမွာ ဘာေတြ႔ခဲ့လဲဟင္"
ကၽြန္မအေမာတေကာေမးမိ၏။ ထိုသူထံမွ ေကာင္းေသာစကားကိုသာ ကၽြန္မႀကားခ်င္ပါသည္။ ကၽြန္မစိတ္ကူးယဥ္လြန္းေနၿပီ။
"ဘာမွမေတြ႔ခဲ့ပါဘူး"
"ကေလးေလး"
"ဘာကေလးေလးမွ မရွိပါဘူးဗ်"
"ရထားေရာ"
ထိုသူက ကၽြန္မအားရူးေႀကာင္ေႀကာင္ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ႀကည့္သလိုႀကည့္သြား၏။
"ဒီလမ္းကို ရထားမသြားတာ ႏွစ္ေတြပဲ ႀကာလွေပါ့"
ထို႔ေနာက္ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္အနီးမွ သူေ၀း၍ေ၀း၍သြားပါသည္။
ကၽြန္မသည္ သံလမ္းကို ဟိုဘက္သည္ဘက္ လွမ္းေမွ်ာ္ႀကည့္မိသည္။ သံလမ္းသည္ ေျဖာင့္တန္းလ်က္၊ ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္းေပၚမွာ ဟိုးမိုးကုတ္စက္၀ိုင္းအစပ္ထိ၊ သည္ဘက္မွာလည္း မိုးကုပ္စက္၀ိုင္းအစပ္ထိ ျမင္ေနရသည္။ ရထားလည္းမရွိ၊ ကေလးလည္းမရွိ။
ကၽြန္မႏွင့္မူယာသည္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ဖ်တ္ခနဲႀကည့္မိႀကသည္။ ထို႔ေနာက္မတိုင္ပင္ဘဲ သံလမ္းေပၚတက္လိုက္ႀက၏။ ထို႔ေနာက္ ကေလးေလးထိုင္ေနသည္ဟကၽြန္မတို႔ ျမင္ခဲ့ေသာေနရာထိေအာင္ တြန္႔ဆုတ္စြာေလွ်ာက္သြားႀကသည္။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုးသိေနခဲ့ႀကသည္။

ထိုေနရာတြင္ ဘာမွရွိမွာမဟုတ္။ ကေလးလည္းရွိမွာမဟုတ္။ ေသြးစေသြးနလည္းရွိမွာမဟုတ္။ ထိုေနရာက သံလမ္းမ်က္ႏွာျပင္သည္ အျခားေနရာမ်ားက မ်က္ႏွာျပင္ေတြလိုပင္ တည္ၿငိမ္စြာေအးခ်မ္းေနပါလိမ့္မည္။

ထိုေန႔ညေနက မူယာ့ကို ကၽြန္မအိမ္ျပန္ပို႔သည့္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး က်မတို႔ႏွစ္ေယာက ္တိတ္ဆိတ္ေနခဲ့ႀကသည္။ ကၽြန္မႏွင့္မူယာအႀကားတြင္ တံတိုင္းတစ္ခုကာဆီးထားသလို ခံစားရသည္။
ထိုေန႔က ကၽြန္မႏွင့္မူယာ ေနာက္ဆံုးေတြ႔ဆံုမိႀကျခင္းျဖစ္သည္။ေနာက္ထပ္က်မတို႔ မေတြ႔ႀကေတာ့ပါ။

***************************************************

ယခုအခါ အနီေရာင္ေကာင္းကင္ႏွင့္ အနက္ေရာင္ငွက္အုပ္ကို ကၽြန္မျမင္ေနမိ၏။ ထို႔ေနာက္ အ၀ါေရာင္မီးရထားတစ္စင္း…။ ဘယ္တုန္းကမွ သံလမ္းေပၚ ျဖတ္ေမာင္းမသြားခဲ့ေသာ အ၀ါေရာင္ရထားျဖစ္သည္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တကယ္မရွိေသာ အ၀ါေရာင္ရထားတစ္စင္းေႀကာင့္ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ကြဲကြာခဲ့ရတာေတာ့ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။









2 comments:

ပံုရိပ္ / Pon Yate said...

အဲဒီ ၀တၳဳကုိ ကၽြန္မလည္း ၾကဳိက္တယ္။ လူေတြရဲ႕ စိတ္ကုိ သရုပ္ေပၚေအာင္ ေရးႏုိင္တာ စိတ္၀င္စား စရာ။

Anonymous said...

ႀကိဳက္တယ္.........
ေလာကမွာ႐ွိတဲ႔လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ့စိတ္ကိုေျပာျပထားတာလို႔ထင္တယ္...........
:-)