Sunday, October 7, 2007

မိုးျပာေရာင္အိပ္မက္မ်ား

ဒီေခါင္းစဥ္နဲ႕ပို႔စ္ကိုေရးခ်င္ေနတာ ႀကာပါၿပီ... ဘေလာ့ဂ္စလုပ္ကတည္းက ဆိုပါေတာ့... ဒါေပမယ့္ အခ်ိန္မရတာေရာ၊ အႀကံမရွိေသးတာေႀကာင့္ေရာ မေရးျဖစ္ခဲ့တာပါ... ဒီေန႔ေတာ့ အႀကံေပၚလာတာနဲ႕ေရးလိုက္ပါၿပီ...

အိပ္မက္ဆိုတာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵ၊ ေမွ်ာ္မွန္းရတဲ့ရည္မွန္းခ်က္လို႔ ေျပာရမယ္နဲ႕တူတယ္… လူတိုင္းမွာေတာ့ အိပ္မက္ကိုယ္စီရွိႀကမွာပါ… ဒီလိုအိပ္မက္ေလးေတြ ရွိေနျခင္းေႀကာင့္ပဲ က်မတို႔ရဲ႕ဘ၀က ေနေပ်ာ္တာလို႔ထင္ပါတယ္… က်မမွာေတာ့ မက္ခဲ့ရတဲ့၊ မက္ေနဆဲ အိပ္မက္ေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္… ျပည့္ခဲ့တာလည္းရွိသလို မျပည့္ခဲ့တာေတြ၊ မျပည့္ေသးတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါဘဲ..

ဟိုးငယ္ငယ္ကတည္းက က်မမက္ခဲ့ရတဲ့အိပ္မက္ကေတာ့ ဆရာ၀န္ေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႔ပါဘဲ… … က်မသိတတ္တဲ့အရြယ္ကတည္းက ဂ်ဴတီကုတ္ျဖဴျဖဴနဲ႕ ဆရာ၀န္ေတြကို အားက်ေနခဲ့တာပါ… ဘယ္အခ်ိန္ေမးေမး ဆရာ၀န္ပဲလုပ္မယ္လို႔ ေျဖခဲ့တာပါ… က်မအရြယ္ေရာက္လာေတာ့လည္း ဆရာ၀န္ျဖစ္ခ်င္တဲ့အိပ္မက္က ေျပာင္းလဲမသြားခဲ့ပါဘူး… ဆရာ၀န္တိုင္းကဆရာ၀န္ေကာင္း မျဖစ္ႀကဘူးဆိုတာေတာ့ သိလာတဲ့အခါက်မျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆရာ၀န္အမ်ိဳးအစားကို သိလာရပါတယ္... အဲဒါကေတာ့လူနာတိုင္းကို စိတ္ေကာင္းေစတနာနဲ႕ ကုသေပးတဲ့ေစတနာဆရာ၀န္ ျဖစ္ခ်င္လာတာပါပဲ… အသျပာဆရာ၀န္ေတြကို ေတြ႔ရတဲ့အခါ က်မျဖစ္ခ်င္တဲ့အိပ္မက္က မွားမ်ားမွားေနလားလို႔ေတာင္ သံသယ၀င္မိပါတယ္… ဒါေပမယ့္တကယ့္ကို ေစတနာ၊ေမတၱာနဲ႕ကုသေပးတဲ့ ဆရာ၀န္ေတြကို ေတြ႔တဲ့အခါမွာေတာ့ က်မရဲ႕အိပ္မက္၊က်မရဲ႕ရည္မွန္းခ်က္က ပိုၿပီးခိုင္မာလာခဲ့ပါတယ္… ဆရာ၀န္ေတြထဲမွာမွ ကေလးေလးေတြကို လူ႔ေလာကထဲေရာက္ေအာင္ ေမြးထုတ္ေပးရတဲ့ သားဖြားမီးယပ္ဆရာ၀န္ ္ျဖစ္ခ်င္လာပါတယ္... က်မဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ ဒီအိပ္မက္ေလးရဲ႕လမ္းစကို ၀ိုးတ၀ါးေလးျမင္ေတြ႔ရပါၿပီ… ထင္ထင္ရွားရွားေလး ျဖစ္လာဖို႔ကိုေတာ့ က်မႀကိဳးစားရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္…

က်မမွာအျခားအိပ္မက္ေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္… အဲဒီ့အိပ္မက္ေတြထဲက တစ္ခုကေတာ့က်မတို႔ႏိုင္ငံ၊ က်မတို႔လူမ်ိဳးကို အျခားႏိုင္ငံ၊အျခားလူမ်ိဳးေတြနဲ႕ ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္တဲ့၊ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးေနတဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္ေစခ်င္တာပါပဲ… နည္းပညာ၊က်န္းမာေရး၊ပညာေရးအစစအရာရာမွာ က်မတို႔ႏိုင္ငံက ေတာ္ေတာ္ႀကီးေခတ္ေနာက္က်ေနပါၿပီ… က်န္းမာေရးအရဆိုရင္ က်မတို႔ေခတ္မီစက္ကိရိယာေတြနဲ႔ မကုသႏိုင္လို႔ ေသရတဲ့လူေတြလည္း မနည္းပါဘူး… က်န္းမာေရးအသိပညာမရွိလို႔ မဆံုးရံႈးသင့္ပဲဆံုးရံႈးရတဲ့ အသက္ေတြလည္း ေရတြက္လို႔ေတာင္ မရပါဘူး… ဒီလိုပါဘဲ ပညာေရးမွာလည္း အျခားႏိုင္ငံနဲ႕ယွဥ္ရင္ က်မတို႔ရဲ႕ပညာေရးက ေတာ္ေတာ္နိမ့္က်ေနပါၿပီ… အေျခခံပညာသင္ႀကားရတဲ့ စာသင္ပံုစာသင္နည္းေတြကိုလည္း အားလံုးပဲသိႀကမွာပါ… ၁၀ပုဒ္ေပး၅ပုဒ္ေမးတို႔၊ဒါေမးဒါေျဖတို႔နဲ႔ က်မတို႔ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ဆိုတာ မရွိေတာ့ပါဘူး… စဥ္းစားေတြးေခၚမႈဆိုတာ ဘာမွမရွိေတာ့ပါဘူး… စာေမးပြဲမွာလည္း ၏သည္မေရြးေရးမွ အမွတ္ျပည့္ရႀကပါတယ္… တကၠသိုလ္ရဲ႕ပညာေရးစနစ္ကလည္း ဒီလိုပါဘဲ.. စဥ္းစားေတြးေခၚမႈဆိုတာ ဘာမွမပါဘဲနဲ႕ အလြတ္ရရင္ၿပီးေရာ တတြတ္တြတ္နဲ႕က်က္ရတာပါဘဲ… ဒီပညာေရးစနစ္ႀကီးကို မႀကိဳက္တဲ့လူေတြက ႏိုင္ငံျခားကို ပညာသြားသင္ႀကပါတယ္… ဒီလိုနဲ႕ထက္ျမက္ထူးခၽြန္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ အမ်ားႀကီးဆံုးရံႈးႀကရတာပါ… လြတ္လပ္တဲ့အေတြးအေခၚ၊ မွ်တတဲ့အယူအဆ၊ လူလူခ်င္း ညွာတာေထာက္ထားမႈမ်ားနဲ႕ ကိုယ္ပိုင္လြတ္လပ္ခြင့္ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္ေစခ်င္တာ က်မရဲ႕ဆႏၵပါ...

ေနာက္...က်မျဖစ္ခ်င္တဲ့ အိပ္မက္တစ္ခုကေတာ့ စႏၵယားကိုကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္တီးႏိုင္တဲ့ ပညာရွင္ျဖစ္ခ်င္တာပါဘဲ… က်မကသံစဥ္ေတြကို ခ်စ္တတ္သူပါ… သံစဥ္ေတြကိုနားေထာင္ေနရရင္ အလုိလိုေပ်ာ္ရႊင္ေနမိပါတယ္… စိတ္ညစ္ရင္သံစဥ္ေတြကို နားေထာင္ရတာဟာ စိတ္ေျပေစဖို႔နည္းလမ္းပါဘဲ… သံစဥ္ေတြက လူေတြရဲ႕စိတ္ကို ေအးခ်မ္းေစတယ္လို႔ က်မထင္ပါတယ္… ဆယ္တန္းၿပီးေတာ့ စႏၵယားသင္တန္းကို သြားတက္ခဲ့ေပမယ့္ ေက်ာင္းနဲ႕အခ်ိန္ေတြတိုက္ေနတာေရာ၊ ေဖေဖက သိပ္သေဘာမက်တာေရာေႀကာင့္ က်မရဲ႕ဒီအိပ္မက္ကေတာ့ ျပည့္၀မယ္မထင္ေတာ့ပါဘူး… ဒါေပမယ့္အခြင့္အခါသင့္ရင္ေတာ့ က်မျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႕ရေအာင္ ျပန္တက္ခ်င္ပါေသးတယ္…

က်မ အရမ္းကိုအာသီသရွိတဲ့ အိပ္မက္တစ္ခုလည္း ရွိပါေသးတယ္… အဲဒါကေတာ့ လူနာေတြကို အခမဲ့ကုသေပးတဲ့ ေဆးရံုႀကီးတည္ေထာင္ခ်င္တာပါဘဲ… ေရာဂါနာမည္အတိအက်မခြဲျခားထားပဲ အေထြေထြေရာဂါတိုင္းကို ကုသေပးခ်င္ပါတယ္… က်မတို႔ႏိုင္ငံမွာ ဆင္းရဲလို႔ေဆးမကုႏိုင္တဲ့ လူနာေတြအမ်ားႀကီးပါဘဲ.. ဒီလူနာေတြကိုက်မ အရမ္းေဆးကုေပးခ်င္ပါတယ္… တန္ဖိုးရွိလွတဲ့ လူ႔အသက္ကိုပိုက္ဆံမရွိျခင္းဆိုတဲ့ အေႀကာင္းျပခ်က္နဲ႔ မဆံုးရံႈးေစခ်င္ပါဘူး… တေန႔ေန႔စားဖို႔ေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ျဖစ္ေနတဲ့ လူေတြမွာေရာဂါသာျဖစ္လာပါက ဒီအတိုင္းအေသခံႀကရတာပါ… က်မဒီအေႀကာင္းျပခ်က္ႀကီးကို ဘယ္လိုမွလက္မခံႏိုင္ပါဘူး… လာတဲ့လူနာတိုင္းကို က်မတို႔ဘယ္လိုမွ မတတ္ႏိုင္တဲ့ေရာဂါ ျဖစ္ေစဦးေတာ့ စိတ္ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႕ သူ႔ရဲ႕ဘ၀ကိုကုန္ဆံုးေစခ်င္ပါတယ္… ဒီအိပ္မက္အတြက္ေတာ့ က်မအေသအလဲႀကိဳးစားရမွာပါ…

ေနာက္အိပ္မက္တစ္ခုကေတာ့ မိဘမဲ့ကေလးေက်ာင္းဖြင့္ခ်င္ပါတယ္… ကေလးေတြဆိုတာ အင္မတန္မွာအျပစ္ကင္းစင္တဲ့၊ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့လူသားေလးေတြပါဘဲ… သူတို႔မွာအမုန္းေတြ၊ အာဃာတေတြ၊ မနာလိုမႈေတြ ဘာမွကိုမရွိပါဘူး… ဒီလိုခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ကေလးေတြမွာ သူတို႔ကိုအရမ္းခ်စ္ၿပီးဂရုစိုက္မယ့္ မိဘေတြရွိသင့္ပါတယ္… ကံအေႀကာင္းမလွလို႔ မိဘေတြဆံုးရံႈးသြားခဲ့တဲ့ ကေလးေတြကို ျမင္ရရင္ က်မေတာ္ေတာ္သနားမိပါတယ္… က်မမွာေတာ့က်မကို ဂရုစိုက္ၿပီးခ်စ္မယ့္ မိဘေတြရွိၿပီး သူတို႔မွာမရွိတဲ့အခါ ကရုဏာသက္မိပါတယ္… ဒီလိုကေလးေတြကို မိဘေတြနဲ႕မျခား ခ်စ္ႏိုင္မယ့္၊ ဂရုစိုက္ႏိုင္မယ့္လူေတြ လိုအပ္ပါတယ္… ဒီလိုလူမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္… သူတို႔ကိုစိတ္အားငယ္မႈေတြ မခံစားေစရဘဲ ေႏြးေထြးတဲ့ေမတၱာနဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္ခ်င္ပါတယ္… ဒါကလည္း က်မေတာင့္တရတဲ့အိပ္မက္တစ္ခုေပါ့…

ဒါေတြကေတာ့ က်မေတာင့္တရတဲ့ မိုးျပာေရာင္အိပ္မက္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္… ဒီအိပ္မက္ေတြသာ အားလံုးျပည့္သြားရင္ေတာ့ က်မအတိုင္းထက္အလြန္ ေပ်ာ္ရႊင္မိမွာပါ… ျပည့္ႏိုင္ေအာင္လည္း က်မတတ္ႏိုင္သမွ် ႀကိဳးစားသြားမွာပါ… အားလံုးလည္း က်မအိပ္မက္ေတြျပည့္သြားေအာင္ ဆုေတာင္းေပးႀကပါဦးေနာ္…







1 comment:

Villager said...

ညီမရဲ႕အိပ္မ်ား တကယ္ျဖစ္လာရင္ ေကာင္းမွာပဲေနာ္ ညီမလို အိပ္မက္ရွိတဲ့လူခယ္မ်ားမ်ား ရွိရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပျေနာ္ ညီမရဲ႔အိပ္မက္မ်ား အေကာင္အထည္ေပၚပါေစလို႔ ဆုေတာင္းပါတယ္ေနာ္