Monday, December 3, 2007

ေဆးေပါင္းခတဲ့ည

ေဆးေပါင္းခတဲ့ညအေႀကာင္းေရးဖို႔ က်မကို tagထားတာလည္း ႀကာလွပါၿပီ။ က်မကလည္း ဒီႀကားထဲမွာ ေရးခ်င္တာေလးေတြ၊ ေရးသင့္တာေလးေတြ ေရးေနတာနဲ႔ ဒီေဆးေပါင္းခတဲ့ညကုိ အလွည့္မေပးႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ အခုေတာ့ အခ်ိန္မရွိတဲ့ႀကားကပဲ ဒီေဆးေပါင္းခတဲ့ညကို ေရးပါေတာ့မယ္။

ေဆးေပါင္းခတဲ့ည ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ က်မကအိပ္ေနခဲ့တာနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ကုန္တာ မ်ားလွပါတယ္။ ကံစြပ္ကံညား ဒီႏွစ္မွသာ ေဆးေပါင္းခတဲ့ညက အမွတ္တရျဖစ္လာခဲ့တာပါ။ အဲဒီ့ညမတိုင္ခင္ကတည္းက က်မတို႔က မယ္ဇလီဖူးသုပ္ သုပ္စားမယ္လို႔ ရည္ရြယ္ထားခဲ့တာပါ။ မွန္ရာကို ၀န္ခံရရင္ က်မက မယ္ဇလီဖူးသုပ္ကို မႀကိဳက္ပါဘူး။ စားလည္း မစားဖူးပါဘူး။ က်မကအခါးကို ေႀကာက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ေဆးေပါင္းခတယ္ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ပဲ စားရခ်ည္ေသးရဲ႕ဆိုၿပီး အားခဲထားရပါတယ္။ ၀မ္းကြဲေမာင္ႏွမေတြလည္း မဆံုျဖစ္တာႀကာၿပီဆိုေတာ့ က်မတို႔အိမ္မွာ ခ်ိန္းဆိုထားခဲ့ႀကပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ ေဆးေပါင္းခမယ့္ေန႔ကို ေရာက္လာခဲ့တာေပါ့။ မနက္ကေနေန႔လည္၊ ေန႔လည္ကေနညေနနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း ညေနေစာင္းလာတာေပါ့။ က်မမွာလည္း အကိုေတြကို ေမွ်ာ္လိုက္၊ အမေတြကို ေမွ်ာ္လိုက္နဲ႔ တေမွ်ာ္ေမွ်ာ္ေပါ့။ ဂ်ီေတာ့ေလး ၀င္လိုက္၊ ဘေလာ့ေလးေတြ လိုက္ဖတ္နဲ႔ ေဆးေပါင္းခတဲ့ညကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနတာေပါ့။ အကိုေတြ အမေတြလည္း တဖြဲဖြဲနဲ႔ ေရာက္လာႀကပါတယ္။ ညကလည္း သိပ္မနက္ေသးေတာ့ က်မတို႔ရဲ႕ ေဆးေပါင္းခတဲ့ည အစီအစဥ္ေလးကို မစေသးဘူးေပါ့။

ေဆးေပါင္းခတဲ့ညဆိုတာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ညကို ေခၚႀကတာေပါ့ေနာ္။ အရင့္အရင္ႏွစ္ေတြကေတာ့ ဘုရားပြဲေတြကို စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပႀကေပမယ့္ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ က်မတို႔ၿမိဳ႕နယ္က ေစတီေလးခမ်ာ ေျခာက္ကပ္စြာနဲ႔ ဖေယာင္းတိုင္ေတာင္ ထြန္းညိွခြင့္မရွိတဲ့အျဖစ္ေလ။ လျပည့္ညမွာေတာင္ ေျခာက္ေျခာက္ေသြ႔ေသြ႔နဲ႔ ျဖတ္သန္းရတာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မွ ရင္နာစရာ ေကာင္းသလဲေလ။ ဒီလိုအေျခအေနက အျမန္ဆံုး လြတ္ေျမာက္ဖို႔ပဲ အိမ္ကဘုရားမွာ ဆုေတာင္းရတာေပါ့။

အားလုံးလည္းစံုၿပီး က်မတို႔ဆိုင္လည္း ပိတ္ေတာ့မွ က်မတို႔ရဲ႕ ေဆးေပါင္းခတဲ့ည အစီအစဥ္ေလးကို စတင္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆန္းဆန္းျပားျပားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ၀ရံတာမွာ အားလံုး၀ိုင္းထိုင္ၿပီး ဂစ္တာေလးတီးလို႔ သီခ်င္းေတြကို သံၿပိဳင္သီဆိုႀကတာပါ။ ဘာမွေတာ့ မဟုတ္ေပမယ့္ ရင္ထဲက အစိုင္အခဲအခ်ိဳ႕ကို ေခ်ဖ်က္ႏိုင္ပါတယ္။ ရင္ထဲမွာရွိသမွ်ကို ဖြင့္ဟလိုက္သလို သီခ်င္းကိုအသားကုန္ ေအာ္ဆိုႀကတာေလ။ ေဘးနားက အိမ္ေတြေတာ့ ဘယ္လိုေနလည္း မသိဘူး။ က်မအေဖကေတာ့ အိပ္ေဆးေသာက္ၿပီး အိပ္ယူရတဲ့အထိပါပဲ။ က်မတို႔သီခ်င္းေတြ ဆိုေနခ်ိန္မွာေတာ့ က်မတို႔အေဒၚကေတာ့ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာ က်မတို႔အတြက္ ခ်က္ျပဳတ္ေနေလရဲ႕။

သီခ်င္းေတြ ဆိုလိုက္ ေအာ္လိုက္နဲ႔ပဲ နာရီႀကည့္လိုက္ေတာ့ ၁၂နာရီထိုးခါနီးေနၿပီ။ ဆိုရတာမ်ားလို႔ အသံေတြေတာင္ နာေနၿပီေလ။ သန္းေခါင္ယံဆိုေတာ့ ေခြးေတြကလည္း အူေနၿပီေပါ့။ အဲဒီ့အခ်ိန္မွာပဲ မယ္ဇလီဖူးသုပ္ လာခ်ေပးတယ္။ က်မလည္း အားရပါးရနဲ႔ တစ္ဇြန္းခက္ၿပီး စားလိုက္တာ။ အားပါးပါး။ ခါးလိုက္တာမွ အရမ္းပဲ။ ေထြးထုတ္ခ်င္စိတ္ကို မနည္းထိန္းထားရတယ္။ ပါးစပ္ထဲေရာက္တာနဲ႔ အတင္းမ်ိဳခ်ၿပီး ေကာ္ဖီပူပူကို တန္းေသာက္ရတာပဲ။ သူ႔ရဲ႕ခါးတဲ့ဒဏ္ကို က်မမွမခံႏိုင္ဘဲ။ ေနာက္ေတာ့လည္း ခါးတဲ့အရသာကိုအသာထားၿပီး သီခ်င္းျပန္ဟဲႀကျပန္ေရာ။ က်မတို႔ဆိုေနတာကို အားက်လို႔ထင္တယ္။ က်မတို႔ရဲ႕ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ကားလမ္းမက တစ္ဖြဲ႔ကလည္း လိုက္ဆိုႀကပါေရာ။ (ဒါေပမယ့္ သူတို႕ဆိုတာ က်မတို႔ေလာက္ မေကာင္းဘူးသိလား :P)

ညကလည္း တျဖည္းျဖည္းနက္လာၿပီ။ ေဆာင္းတြင္းကလည္း ၀င္စဆိုေတာ့ အေအးဓာတ္ကလည္း စိုးမိုးလာတာေပါ့။ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုးလည္း ေမွာင္မဲေနၿပီး က်မတို႔အသံကလြဲလို႔ ဘာမွမႀကားရေတာ့ဘူး။ က်မတို႔မ်ား သီခ်င္းသံတိတ္တာနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ကလည္း အားလံုးတိတ္သြားတာပဲ။ ၁နာရီလည္း ခြဲေနၿပီေလ။ ညေနစာေလးပဲ စားထားေတာ့ ဗိုက္ကလည္း ဆာသလိုလို။ ေအာက္ထပ္ဆင္းႀကည့္ေတာ့ က်မအေဒၚက ႀကာဇံေႀကာ္လို႔ၿပီးေနၿပီ။ က်မလည္း ၀မ္းသာအားရနဲ႔ ပန္းကန္ေတြယူၿပီး အကိုေတြအမေတြကို ေကၽြးတာေပါ့။ သီခ်င္းဆိုထားတာ ပင္ပန္းသြားလို႔ထင္တယ္။ စားလုိက္ႀကတာမွ အလုအယက္၊ က်မအေဒၚရဲ႕ ႀကာဇံေႀကာ္လက္ရာက ေကာင္းမွေကာင္းကို။ အခ်ဥ္ေလးကလည္း အရသာရွိနဲ႔။ ဟင္းခ်ိဳပူပူေႏြးေႏြးေလးက ေအးတဲ့ရာသီနဲ႔ လိုက္ဖက္လွပါတယ္။ အခုေတာင္ ေျပာရင္းနဲ႔ ထပ္စားခ်င္လာၿပီ။

ႀကာဇံေႀကာ္လည္း စားၿပီးေရာ ဘယ္လိုကဘယ္လို သရဲအေႀကာင္းေရာက္သြားလည္း မသိဘူး။ အကိုေတြ ၊ အမေတြကလည္း သူတို႔ဘယ္လိုေျခာက္တာခံရတယ္ဆိုတာကို တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ေျပာျပေနႀကတယ္ေလ။ သူတို႔ေျပာေနသံကို စိတ္၀င္တစား နားေထာင္ခ်ိန္မွာ ၀ုန္းးး ဆိုတဲ့ အသံကို က်မတို႔ ႀကားလိုက္ရတယ္။ အားလံုးကလည္း သရဲအေႀကာင္းေျပာေနႀကတာဆိုေတာ့ ေႀကာက္ႀကတာေပါ့။ ေအာက္ထပ္ကိုလည္း ဆင္းၿပီးမႀကည့္ရဲႀကဘူးေလ။ နင္သြား ငါသြားနဲ႔။ ေနာက္ဆံုးေတာ့မွ ေလွကားရင္းမွာ ဘြားးးခနဲ ေပၚလာတယ္။ ဘာမ်ားလည္းလို႔ ႀကည့္လိုက္ေတာ့ ဟိုဘက္အိမ္က ေႀကာင္ဗ်ိဳ႕။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ အပုတ္နဲ႔ရတဲ့ဆီကုိ ေရာက္သြားႀကျပန္ေရာ..။ ေျပာေနတဲ့သူေတာ့ မသိဘူး။ က်မေတာ့ အနံ႔တခုခုပဲ ရသလိုလို၊ ေႀကာက္လန္႔တဲ့စိတ္က အထြတ္အထိပ္မွာေပါ့။ ဒါေတာင္ လူေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔ေနာ္။ နာရီႀကည့္လုိက္ေတာ့ ၃နာရီခြဲေနၿပီ။ ေမေမနဲ႔အေဒၚကလည္း အိပ္ႀကေတာ့လို႔ ေျပာတာနဲ႔။ က်မတို႔ရဲ႕ ေဆးေပါင္းခတဲ့ည အစီအစဥ္ေလးေတြကို အဆံုးသတ္ၿပီး အိပ္ရာ၀င္ခဲ့ႀကပါတယ္။

4 comments:

Mintasay said...

စာေတြေကာင္းတယ္ေနာ္...

သဇင္ဏီ said...

ဟြန္႔..၀ုန္းကနဲ..ဘြားကနဲနဲ႕ လူကုိလန္႕ေအာင္လုပ္တယ္..
လူဆုိး

dreamlover said...

ေမပ်ိဳက စာေရးသိပ္ေကာင္းတယ္ေနာ္။ ပိုစ္႔ေတြအားလံုးက ဖတ္ရတာ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတယ္။

Unknown said...

သဲေရ......

ဒီေန႔ အိမ္ကို အရမ္းလြမ္းေနတယ္... ဒါနဲ႔ ကိုေက်ာ့္ Blog၊ သဲ Blog၊ သီရိ Blogေတြကို ၀င္ၿပီး ဖတ္ျဖစ္တယ္။ ဒီpostေလးကို ဖတ္ၿပီးေတာ့ အားလံုးကို အရမ္း သတိရမိတယ္။ မခိုင္ေလးတို႔ ေမာင္ႏွမေတြ အားလံုး ဘယ္ေတာ့မွ အဲ့လို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ျပန္ဆံုၾကမွာလဲကြယ္......

အိမ္ကိုလြမ္းေနတဲ့....
မခိုင္ေလး